Mobil
LAS VEGAS, NV - JANUARY 10: A Huawei representative prepares the Huawei Mate 10 Pro smartphone for display at the Huawei booth during CES 2018 at the Las Vegas Convention Center on January 10, 2018 in Las Vegas, Nevada. CES, the world's largest annual consumer technology trade show, runs through January 12 and features about 3,900 exhibitors showing off their latest products and services to more than 170,000 attendees.   David Becker/Getty Images/AFP

Kamu értékelésekkel égett be csúnyán a Huawei

Dömös Zsuzsanna
Dömös Zsuzsanna

újságíró. 2018. 02. 13. 13:50

Korábban a témában:

A 9to5Google figyelt fel arra, hogy a Huawei egy zárt Facebook-csoporton belül toborzott embereket arra a feladatra, hogy értékeléseket írjanak a Mate 10 Pro okostelefonról a Best Buy weboldalára. A helyzet kínosságra rátett egy lapáttal, hogy a telefont még piacra sem dobták az Egyesült Államokban.

Az előrendelés február 4-től indult meg, és február 17-én kezdik el kiszállítani a készülékeket.

60 ezer tagot számláló csoportban ugyan közvetlenül nem utasították arra a felhasználókat, hogy reklámozzák a készüléket, de például január 31-én egy versenyt írtak ki az adminisztrátorok arra, hogy a felhasználók írják le a Best Buy weboldalán azt, hogy milyen tulajdonságok miatt szeretnének egy Mate 10 Prót, a győztes jutalomként bekerülhet a béta programba, hogy tesztelje a készüléket.

Az áruház oldalára több száz olyan komment érkezett, amiben részletekbe menően áradoznak arról, hogy miért a Mate 10 Pro a világ legjobb mobilja, ezek jelentős része a verseny kiírásának napján érkezett. „Az év verhetetlen készüléke”, „Imádom ezt a kamerát!”, „Remek csúcsmodell”, „Elképesztő mobil, ami mellett elbújhat a Samsung”, és ehhez hasonlókat írtak az emberek.

Ennek hatására 4,8 csillagon állt a készülék értékelése az oldalon – úgy, hogy az még meg sem jelent az országban.

A Huawei szóvivője az Android Authority megkeresésére azt válaszolta az üggyel kapcsolatban, hogy a belsős kommunikáció ment félre, és két különböző kampányuk indult el egy időben. Az egyik célja az volt, hogy résztvevőket toborozzanak a béta programba, míg a másik során a béta tesztelőket bátorították arra, hogy osszák meg tapasztalataikat minél több eladási csatornán keresztül. A cég magyarázata szerint a közösségi média menedzserük irányított mindenkit tévesen még idő előtt a Best Buyra.

A Huawei Technologies Hungary állásfoglalása:

„A Huawei számára a felhasználók a legfontosabbak, akiket arra bíztatunk, hogy saját szavaikkal és hiteles párbeszéd keretében osszák meg tapasztalataikat a készülékeinkről.  Úgy gondoljuk, hogy félreértés alakult ki egy közösségi médiában közzétett bejegyzésünk körül, melyben új bétatesztelőket kerestünk. Bétatesztelőink kiterjedt ismeretek birtokában értékelték az oldalon a készülékeinket, de soha semmilyen módon nem részesültek pénzbeli juttatásban azért, hogy megírják őszinte véleményüket a termékről. Mindazonáltal mindent megteszünk annak érdekében, hogy eltávolítsuk bétatesztelőink azon bejegyzéseit, amelyeknél nincsen feltüntetve, hogy részt vettek az értékelési programban.”

vissza a címlapra

Ajánlott videó mutasd mind

Kommentek

Budapest, 2015. október 2.
Tanulók Novák Katalin, az Emberi Erőforrások Minisztériumának család- és ifjúságügyért felelős államtitkára tanóráján, amelyen főként az egészséges életmódról beszélgettek a budapesti Fazekas Mihály Gyakorló Általános Iskola és Gimnáziumban 2015. október 2-án. Az óra utáni sajtótájékoztatón az államtitkár a világ legnagyobb tanórája elnevezésű, az ENSZ által életre hívott kezdeményezésről beszélt.
MTI Fotó: Marjai János
Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.