Ahogy korábban megírtuk: november 3-án kezdődik az Apple idei csúcsmobilja, az iPhone X értékesítése, de a vállalat képtelen lesz elegendő példányt leszállítani belőle. Mindössze 20 millió készüléket tudnak értékesíteni idén a Nikkei Asian Review beszámolója alapján, ami az eredetileg tervezett mennyiség fele.
A feleződő készülékszám gyártási problémákra vezethető vissza, amit azon alkatrészek okoznak, amik az egyik legújabb funkcióhoz, az arcfelismeréshez szükségesek. Az Apple számára mindig fontos volt a minőség-ellenőrzés, de úgy tűnik a sikeres start nyomására engednek ebből.
A legújabb információk szerint a cég azt kérte beszállítóitól, hogy
Az arcfelismeréses azonosítás működéséhez szükséges TrueDepth kamerarendszer rengeteg érzékelőt tartalmaz: van benne infravörös kamera, előlapi kamera, pontkivetítő, közelségérzékelő, mikrofon, hangszóró, amik apró és kifinomult alkatrészek, így előállításuk körülményes.
A Bloomberg forrásai szerint a rendszer legproblémásabb része a pontkivetítő, ami 30 ezer infravörös nyalábbal pásztázza az arcot: az eredeti beszállító Finisar nem tudta vállalni a határidőt a komponens legyártására, míg a Sharp és az LG nem volt képes előállítani, legyártott tesztprojektoraiknak csak 20 százaléka volt használható.
Az eszköz bemutatóján az Apple épp azzal promózta a FaceID-t, hogy az sokkal pontosabb és megbízhatóbb a TouchID-nál: elmondásuk szerint 50.000-ből 1 az esély arra, hogy random ember feloldja a telefont TouchID-vel, a FaceID esetében ez már 1:1.000.000-hoz.
Azt nem tudni, hogy végül mennyire csökken le ez a szám, és hogy mit érzékelnek a felhasználók majd abból, ha nem egymillió, hanem mondjuk 500 ezer alkalomból egyszer hibázna a készülék – azért a TouchID-hez képest még az se lenne vészes.