Minden újonnan eladott telefont kártyafüggetlenül kell az ügyfeleknek biztosítani, ahogy ha egy felhasználó függetlenítené meglévő készülékét, arra a szolgáltatók nem számolhatnak fel plusz díjat december elsejétől – mondta ki a kanadai médihatóság.
Ez egy hatalmas előrelépés. Az ügyfelek ugyanis sokszor azért maradtak egy szolgáltatónál, mert magas díjat kellett volna fizetniük azért, hogy függetlenítsék a telefont
– mondta Rose Behar, a MobilySyrup techszájt újságírója.
A telekommunikációs cégek a gyártóktól főleg szolgáltatófüggő készülékeket rendeltek be, ezeket pedig a kártyafüggetlenhez képest kedvezményesebb áron adták el. Ha az ügyfél szolgáltatót akart váltani, előbb a hűségidő lejárta után függetlenítenie kellett a telefont, ennek pedig megkérték az árát: Kanadában például 50 dollárt, azaz átszámítva nagyjából tízezer forintot számítottak fel.
A kanadai médiahatóság adatai szerint tavaly a szolgáltatók összesen 37,7 millió dollárt kerestek az ügyfelek mobiljainak függetlenítésén.
A legnagyobb kanadai mobilszolgáltatók korábban jelezték: nem támogatják a díj eltörlését, mert ha nem kérhetik el az árát azoktól, akik a függetlenítés mellett döntenek, akkor költségeiket az összes ügyfélre kell majd ráterheljék.