Már csak harminc napja maradt azon feltöltőkártyásoknak, akik 2017 előtt vásárolt SIM-kártyájuk kapcsán még nem egyeztették személyes adataikat szolgáltatójuknál. Aki ezt nem teszi meg június 30-ig, annak megszűnik az előfizetése – hívja fel ismételten a figyelmet a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH).
Nagyjából négymillió ügyfelet – azaz ennyi aktivált SIM-kártyát – érint az adategyeztetés, de eddig mindössze harmaduk cselekedett, így mind a szolgáltatóknak, mind az ügyfeleknek bele kell húzni
– mondta dr. Karl Károly hírközlés-felügyeleti főosztályvezető. Különösen érdemes észben tartani a határidőt az iskolai nyári szünidő beköszöntével, nehogy épp a nyaralás alatt szűnjenek meg az előfizetések.
Azon ügyfeleknek, akik nem cselekednek június 30-ig, megszűnik az előfizetésük, a prepaid kártya deaktiválva lesz.
“A szolgáltatók ígérete szerint, elviekben megmarad a telefonszám és az egyenleg is, csak a szerződés szűnik meg, s a határidőt követően ha megtörténik az adategyeztetés, újra aktiválhatják. Ugyanakkor törvényi keretük megvan rá, hogy az egyenleget is töröljék, s csak új szerződés megkötésével tudjanak ismét kártyához jutni és telefonálni” – figyelmeztet az NMHH szakembere.
Sokan maradhatnak a végére
A várható tumultus elkerülése érdekében az NMHH arra kéri az előrefizetős SIM-kártya tulajdonosokat, hogy maguk kezdeményezzék az ügyintézést, ne várják meg június utolsó napjait, és ahol lehet, lehetőség szerint válasszák az online adategyeztetést.
Becsléseink szerint ugyanis félő, hogy sokan az utolsó napokra hagyják ennek elintézését, s akár százezrek is kicsúszhatnak a határidőből
– mondta dr. Karl Károly. Pedig a művelet csupán pár perc, a szerződésben szereplő személyazonosságát, és személyi igazolványa, jogosítványa vagy útlevele érvényességét ellenőrzik.
Hogy a különböző szolgáltatóknál – Telekom, Telenor, Vodafone – hogyan tud adatot egyeztetni, arról itt olvashat bővebben:
Az NMHH a fogyasztók tájékoztatására kampányt indított:
- 12 megjelenés a nyomtatott sajtóban
- 17 kereskedelmi csatorna vállalta, hogy a kampányvideót lehozzák (eddig 330 spot ment le, és még 560 spot lesz levetítve)
- online: a Facebookon 1,7 millió megtekintést értek el
- online: a YouTube-on 910 ezren látták a videót
A hatóság emelett folyamatosan felügyeli és jogértelmezéssel támogatja az érintett szolgáltatókat az adategyeztetésében.
a június 30-ai határidő lejártával pedig egészében is értékeli a szolgáltatók gyakorlatát.