Mobil

Játékokkal és új funkciókkal bővült a Telenor chatbotja

Továbbfejlődött a szolgáltató digitális asszisztense, aki már a Viberen belül is elérhető.

Pár éven belül kiderül, hogy a mesterséges intelligenciára alapozott chat botok mennyire tudják pótolni a hús-vér alkalmazottakat. Vagy esetleg teljes mértékben helyettesíteni őket. A cégek egyre nagyobb fantáziát látnak a technológiában, hiszen így egy csomó ügyintézéssel, informálással összefüggő feladatot automatikussá lehet tenni, tehermentesítve ezzel az operátorokat.

Egyre többet és többet tud

A Nő című filmben szereplő, szinte teljesen önálló digitális entitástól még messze vagyunk, de a Telenor nyáron beindított, OlyBot névre keresztelt chatrobotja már most egész sok funkciót tud. A nyári olimpia idején életre kelt algoritmus a Facebook Messenger Bot platformját használva olimpiai hírekkel szolgált, később a berlini IFA kiállításról tudósított azoknak, akik feliratkoztak üzeneteire.

telenor_viber_hugo

Ahogy azt korábban a szolgáltató belengette, OlyBot tudása tovább bővült: ünnepi memóriajátékkal, illetve a karácsonyi ajánlatok részletei is elérhetők ezen a módon. Ezen kívül a Telenor szolgáltatásokkal kapcsolatos üzeneteket is küld, de ami talán a legjobb, hogy ha az embernek valami kérdése van, akkor az ügyfélszolgálat is elérhető egy üzenettel.

A Telenor folyamatosan keresi a lehetőségeket, hogy kiemelkedő ügyfélélményt biztosítson az egyre népszerűbb csevegőalkalmazásokon keresztül is, mint a Facebook Messenger és a Viber. Hatalmas előny, hogy felhasználók milliói által használt infrastruktúrára épülhetünk rá, ezzel átlépve azt az általános kezdeti kihívást, hogy a kritikus mennyiségű felhasználóhoz eljusson az alkalmazásunk

– mondta el Rátz Tibor, a Telenor social media és online PR szakértője.

Viberen is támadnak a botok

A Messenger után a Telenor a Viber felületét is igyekszik hasonló célra használni. A magyarok által messze a legjobban szeretett chat alkalmazás elindította az úgynevezett nyilvános csevegőcsatornát (Public Chat), amit végek is igénybe vehetnek arra, hogy tartsák a kapcsolatot az ügyfelekkel. Itt olyan funkciók várják a viberezőt, mint az üzletkereső, amihez hozzátartozik az útvonaltervező, valamint a tájékoztatása pillanatnyi várakozási időről.

Az OlyBot a Messengeren belül, a Telenor Hungary felhasználónál érhető el. Ehhez mindössze ki kell választani a bal alsó menüpontból a Feliratkozást, ami után automatikusan érkezni fognak a hírek – a Leiratkozás ugyanitt intézhető.

A Viber felületén a legegyszerűbb csatlakozási módszer a Hugó a bagoly matrica szett letöltése, vagy a Nyilvános fiókok menüpontban a keresés opció kiválasztása, ahol a szolgáltatón kívül egy sor másik hazai cég és kiadvány is bekövethető.

Nyári Attila

Szépvölgyi Tamás

Ajánlott videó

Olvasói sztorik