Média

Narancssárga tarolás: a Heti Válasz romjain új kormánypárti hetilap indulhat

Horváth Csaba László
Horváth Csaba László

újságíró. 2018. 08. 02. 16:41

Hamarosan egy körülbelül 60 oldalas hetilappal jelentkezhet a médiapiacon a kormányközeli tulajdonban álló Mandiner.hu portál – értesült több forrásból a 24.hu. (A lehetőségről a hvg.hu és a Népszava is írt.) A korábban Habony Árpád informális miniszterelnöki tanácsadót is hitelező Tombor András tulajdonában álló portál információink szerint a csődeljárás alatt álló Heti Válasz romjain indítana egy új fideszes hetilapot, lehetőség szerint megszerezve annak előfizetőit is.

Budapest, 2010. június 17.
Borókai Gábor, a Heti Válasz főszerkesztő-lapigazgatója beszédet mond a Heti Válasz és a Magyarok a piacon Klub közös konferenciáján a Lánchíd Palotában.
MTI Fotó: Kovács Attila
A Fidesz hozta létre és a Fidesz tette tönkre? Így rogyott meg a csődeljárás alá került Heti Válasz
Az első Fidesz-kormány alatt, állami támogatással jött létre az utoljára holnap megjelenő hetilap, amelyet az utóbbi időben csökkenő példányszám és veszteség jellemzett az állami bojkott miatt.

Úgy tudjuk, hogy a Mandiner hetilap elindításának ötlete nem sokkal az április 8-i újabb kétharmados Fidesz-győzelem után fogant meg. Forrásaink szerint Gulyás Gergely Miniszterelnökséget vezető miniszter személyesen Orbán Viktor kormányfőtől kapott felhatalmazást arra, hogy bábáskodjon az új sajtótermék létrehozása felett, ami egyértelműen a fideszes tábor számára készülne.

Az új hetilap tervéről érdeklődve megkerestük a Mandiner.hu kiadóját, ám kérdéseinkre nem kaptunk választ. Azt szerettük volna tudni, milyen forrásból fedezik majd a tervezett új lap működését, illetve, hogy mekkora stábbal dolgoznak majd.

A független sajtó fideszes bedarálása egyébként nem mindennapi ütemben zajlik amióta Simicska Lajos, az Orbán Viktorral kibékíthetetlenül összeveszett oligarcha július elején bedobta a törölközőt, és közölte, hogy megválik üzleti érdekeltségétől, amiket addigi üzlettársa, Nyerges Zsolt üzletember vett át. Miután az ügyletre a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) is rábólintott, Simicska emberei egymás után távoztak a cégek éléről. Vida Ildikót Nyerges váltotta a Közgép és a Mezort élén is.

A Hír Tv-ben pedig Liszkay Gábor és stábja szerdán tartott leszámolást. Elbocsátották a csatorna emblematikus arcait, köztük Kálmán Olgát, Csintalan Sándort, de kirúgták Tarr Péter vezérigazgató-helyettest és Nagy Zoltán hírigazgatót is. Liszkay tanácsadóként jelent meg a tévénél, ami azért pikáns, mert ő Simicska bizalmi embere volt, ám az Orbán-Simicska háború kirobbanásakor Liszkay a miniszterelnök mögé állt be Simicska szinte összes médiavezetőjével együtt 2015-ben.

A hatalomátvétel napja a Hír TV-ben: a G-nap előtti állapotot kell visszaállítani
A Hír TV korábbi húzónevei nélkül, a NER bejáratott embereivel folytatja a munkát a Hír TV. Percek alatt vette át az irányítást a NER Simicska Lajos egykori csatornájánál.

A Hír Tv-n már csütörtöktől a kormánynak kedvező hírek mentek, Kálmán Olga műsorának ismétlése helyett pedig Orbán Viktor tusványosi beszédét ismételték. Este pedig évek óta először feltűnt Kocsis Máté, a Fidesz frakcióvezetője, aki az Echo Tv-ből a Hír Tv-be átvezényelt Földi-Kovács Andreának elmondta, elégtételt érez a történtek miatt.

A Hír Tv és a kivéreztetett Heti Válasz mellett a választások után a rögtön bezárt Magyar Nemzet is Simicska Lajos tulajdona volt. Utóbbiról, a HVG írta meg a minap, hogy az újság nyolcvanadik évfordulóján tervezik újra kiadni azt, ismét kormánypárti lapként. A 24.hu információi szerint nem kizárt, hogy a kormánypárti Magyar Idők helyett indítanák újra a patinás lapot.

Kiemelt kép: Mandiner Facebook

vissza a címlapra

Ajánlott videó mutasd mind

Kommentek

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.