Média
during the final round of THE PLAYERS Championship on the Stadium Course at TPC Sawgrass on May 13, 2018 in Ponte Vedra Beach, Florida.

Az Eurosport tulajdonosa megszerezte a PGA Tourt

Szalay Dániel
Szalay Dániel

újságíró. 2018. 06. 07. 13:41

Korábban a témában:

A Discovery televíziós médiavállalat – övék számos tévécsatorna, például idehaza az Eurosport 1 és az Eurosport 2 – a héten bejelentette, hogy megszerezte a 2019 és 2030 közötti 12 éves időszakra a PGA TOUR eseményeinek közvetítési jogait az Egyesült Államokon kívüli területekre, összesen 220 országra.

Ez összesen évi 2 ezer óra tartalom közvetítését jelenti, melynek része a PGA TOUR-hoz tartozó hat esemény, emellett évi közel 150 egyéb verseny, többek között a THE PLAYERS Championship, a FedExCup Playoffs és a Presidents Cup.

A 220 országra és területre vonatkozó lineáris tévés közvetítési jogok mellett a megállapodás egy dedikált PGA TOUR over the top (OTT) digitális videós felület létrehozását is tartalmazza, amelynek megvalósításában a Discoverynek az Eurosport Playerrel szerzett tapasztalatára építenek. A Discovery több mint kétmilliárd dollárt költ az együttműködésre. A befektetés része a PGA TOUR nemzetközi médiajogainak megvásárlása, illetve a globális – Egyesült Államokon kívül elérhető – digitális OTT-platform létrehozása.

A Discovery a PGA TOUR-eseményeket portfóliója fizetős és ingyenesen fogható csatornáin, digitális és online felületein fogja közvetíteni, és együttműködik annak kidolgozásában is, hogyan hasznosíthatóak a PGA TOUR gazdag archívumának jogai minden médiaplatformon.

Bár a Discovery sajtótájékoztatója alapján a megállapodás Magyarországra is kiterjed, azt hivatalosan egyelőre nem mondták még el, hogy a Discovery az egyes országokban, így Magyarországon konkrétan mely tévécsatornáján fogja sugározni a versenyeket. Mivel azonban kiterjedt médiaportfóliójukon belül sporttal a vállalat az Eurosport 1 és az Eurosport 2 csatornákkal van jelen Magyarországon, gyakorlatilag biztosra vehető, hogy mi magyarok valamelyik Eurosport tévéadón valamint az internetes platformon keresztül nézhetjük majd ezeket. Nyitottak ezenkívül más, akár konkurens médiavállalatoknak is továbbértékesíteni a jogokat, ahogy ez az olimpiai közvetítések alatt is történt.

A mai nap a golfrajongók ünnepe világszerte. A Discovery és a PGA TOUR olyan együttműködést kötött, mint senki más eddig. A hosszú távú partnerség lévén létrejön a golf új globális otthona, ahol évente többek között 2000 óra élő tartalmat kínálunk a sportág legnagyobb pillanataiból, történeteiből és sportolóiról. A pjongcsangi első sikeres olimpiánkat követően a Discovery világszerte erős terjesztési hálózatával és hirdetési infrastruktúrájával, piacismeretével, a sport területén a fogyasztókat közvetlenül elérő platformokkal és márkákkal kapcsolatban szerzett globális tapasztalatával járul hozzá ahhoz, hogy a golfban értékes kínálatot hozzunk létre közösen az Egyesült Államokon kívül minden piacon

– mondta David Zaslav, a Discovery elnök-vezérigazgatója a bejelentés kapcsán.

A PGA Tour számára a tévés céggel kötött megállapodás azért lehet hasznos, mivel így többen láthatják a golfmérkőzéseket, ezáltal növelhetik rajongóik számát, illetve a szponzoroknak is nagyobb elérést tudnak felmutatni, derült ki Jay Monahan, a PGA Tour vezetőjének szavaiból.

Go digital!

A mostani bejelentés nem csak a hosszú szerződéses időszak és a jelentősnek mondható összeg miatt érdekes, de azért is, mert az is kiolvasható belőle, hogy a tévés vállalat egyre inkább az internetes műsortovábbítás felé nyit, miközben persze most még nem tudnak letenni teljesen a hagyományos kábeltévés, műholdas továbbításról sem. Ha viszont a fogyasztók idővel teljesen átszoknának a digitális, internetes szolgáltatásra, csökkenthet a médiaszolgáltató kitettsége a kábeles és műholdas szolgáltatók irányába, illetve a nézők számára is előnyöket hozna ez, hiszen teljesen egyedileg dönthetnék el, hogy milyen tartalmakat fogyasztanak. Kombinált kábeltévé+internet szolgáltatás helyett elegendő lesz egy egyszerű internetes előfizetést vásárolniuk, és csak az őket érdeklő netes tévés tartalmakért fizetniük, kiiktatva ezzel azt a problémát, hogy jelenleg a kábeltévés rendszereken sokszor a fogyasztókat nem érdeklő csatornák is megtalálhatók az előfizetési csomagokban.

Discovery
Erre számít a Discovery-főnök idén
A Discovery Channel, a Discovery Science, a TLC, az Animal Planet, az ID és számos más tévécsatorna tulajdonosának regionális alelnöke elmondta, milyen trendek határozzák meg idén a tévés piacot, illetve mely műsorok a magyarok kedvencei.
Kiemelt kép: Tiger Woods golfozó a THE PLAYERS szervezésében 2018 májusában a Ponte Vedra Beachen, Floridában. Credit: PGA TOUR/Getty
vissza a címlapra

Ajánlott videó mutasd mind

Kommentek

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.