During the final round of THE PLAYERS Championship on the Stadium Course at TPC Sawgrass on May 13, 2018 in Ponte Vedra Beach, Florida. credit: PGA TOUR/Getty
Média sport

Az Eurosport tulajdonosa megszerezte a PGA Tourt

A Discovery televíziós médiavállalat – övék számos tévécsatorna, például idehaza az Eurosport 1 és az Eurosport 2 – a héten bejelentette, hogy megszerezte a 2019 és 2030 közötti 12 éves időszakra a PGA TOUR eseményeinek közvetítési jogait az Egyesült Államokon kívüli területekre, összesen 220 országra.

Ez összesen évi 2 ezer óra tartalom közvetítését jelenti, melynek része a PGA TOUR-hoz tartozó hat esemény, emellett évi közel 150 egyéb verseny, többek között a THE PLAYERS Championship, a FedExCup Playoffs és a Presidents Cup.

A 220 országra és területre vonatkozó lineáris tévés közvetítési jogok mellett a megállapodás egy dedikált PGA TOUR over the top (OTT) digitális videós felület létrehozását is tartalmazza, amelynek megvalósításában a Discoverynek az Eurosport Playerrel szerzett tapasztalatára építenek. A Discovery több mint kétmilliárd dollárt költ az együttműködésre. A befektetés része a PGA TOUR nemzetközi médiajogainak megvásárlása, illetve a globális – Egyesült Államokon kívül elérhető – digitális OTT-platform létrehozása.

A Discovery a PGA TOUR-eseményeket portfóliója fizetős és ingyenesen fogható csatornáin, digitális és online felületein fogja közvetíteni, és együttműködik annak kidolgozásában is, hogyan hasznosíthatóak a PGA TOUR gazdag archívumának jogai minden médiaplatformon.

Bár a Discovery sajtótájékoztatója alapján a megállapodás Magyarországra is kiterjed, azt hivatalosan egyelőre nem mondták még el, hogy a Discovery az egyes országokban, így Magyarországon konkrétan mely tévécsatornáján fogja sugározni a versenyeket. Mivel azonban kiterjedt médiaportfóliójukon belül sporttal a vállalat az Eurosport 1 és az Eurosport 2 csatornákkal van jelen Magyarországon, gyakorlatilag biztosra vehető, hogy mi magyarok valamelyik Eurosport tévéadón valamint az internetes platformon keresztül nézhetjük majd ezeket. Nyitottak ezenkívül más, akár konkurens médiavállalatoknak is továbbértékesíteni a jogokat, ahogy ez az olimpiai közvetítések alatt is történt.

A mai nap a golfrajongók ünnepe világszerte. A Discovery és a PGA TOUR olyan együttműködést kötött, mint senki más eddig. A hosszú távú partnerség lévén létrejön a golf új globális otthona, ahol évente többek között 2000 óra élő tartalmat kínálunk a sportág legnagyobb pillanataiból, történeteiből és sportolóiról. A pjongcsangi első sikeres olimpiánkat követően a Discovery világszerte erős terjesztési hálózatával és hirdetési infrastruktúrájával, piacismeretével, a sport területén a fogyasztókat közvetlenül elérő platformokkal és márkákkal kapcsolatban szerzett globális tapasztalatával járul hozzá ahhoz, hogy a golfban értékes kínálatot hozzunk létre közösen az Egyesült Államokon kívül minden piacon

– mondta David Zaslav, a Discovery elnök-vezérigazgatója a bejelentés kapcsán.

A PGA Tour számára a tévés céggel kötött megállapodás azért lehet hasznos, mivel így többen láthatják a golfmérkőzéseket, ezáltal növelhetik rajongóik számát, illetve a szponzoroknak is nagyobb elérést tudnak felmutatni, derült ki Jay Monahan, a PGA Tour vezetőjének szavaiból.

Go digital!

A mostani bejelentés nem csak a hosszú szerződéses időszak és a jelentősnek mondható összeg miatt érdekes, de azért is, mert az is kiolvasható belőle, hogy a tévés vállalat egyre inkább az internetes műsortovábbítás felé nyit, miközben persze most még nem tudnak letenni teljesen a hagyományos kábeltévés, műholdas továbbításról sem. Ha viszont a fogyasztók idővel teljesen átszoknának a digitális, internetes szolgáltatásra, csökkenthet a médiaszolgáltató kitettsége a kábeles és műholdas szolgáltatók irányába, illetve a nézők számára is előnyöket hozna ez, hiszen teljesen egyedileg dönthetnék el, hogy milyen tartalmakat fogyasztanak. Kombinált kábeltévé+internet szolgáltatás helyett elegendő lesz egy egyszerű internetes előfizetést vásárolniuk, és csak az őket érdeklő netes tévés tartalmakért fizetniük, kiiktatva ezzel azt a problémát, hogy jelenleg a kábeltévés rendszereken sokszor a fogyasztókat nem érdeklő csatornák is megtalálhatók az előfizetési csomagokban.

Discovery
Erre számít a Discovery-főnök idén
A Discovery Channel, a Discovery Science, a TLC, az Animal Planet, az ID és számos más tévécsatorna tulajdonosának regionális alelnöke elmondta, milyen trendek határozzák meg idén a tévés piacot, illetve mely műsorok a magyarok kedvencei.
Kiemelt kép: Tiger Woods golfozó a THE PLAYERS szervezésében 2018 májusában a Ponte Vedra Beachen, Floridában. Credit: PGA TOUR/Getty

Ahol a futball esze és szíve találkozik!

Válogatott írások a legjobbaktól.

Minden hónapban legalább 24 kiemelkedő színvonalú tartalom havi 990 forintért. Próbáld ki 490 forintért az első hónapban!

Ahogyan szerzőgárdánk összetétele ígéri, a legkülönfélébb műfajokban, témákban jelennek majd meg szövegek: lesznek elemzések, interjúk, kisprózák, riportok, lesznek hazai és nemzetközi témák, adat- és véleményalapú cikkek egyaránt.

Tartsatok velünk minél többen, hogy együtt alakíthassuk, építhessük az új magyar futballújságot, amely leginkább az írások nívójával és egyediségével akar kitűnni! Fizessetek elő, olvassatok, kövessetek minket, vitatkozzatok velünk, adjatok ötleteket! Várjuk ebbe a közösségbe mindazokat, akiknek a futball csak egy játék, s mindazokat, akiknek a futball több mint egy játék.

KIPRÓBÁLOM!

Ha kommentelni, beszélgetni, vitatkozni szeretnél, vagy csak megosztanád a véleményedet másokkal, a 24.hu Facebook-oldalán teheted meg. Ha bővebben olvasnál az okokról, itt találsz válaszokat.

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.