Média
Dirk Gerkens, a TV2 vezérigazgatója. MTI Fotó: Szigetváry Zsolt

Elvesztette perét a TV2 vezérigazgatója az RTL ellen

Szalay Dániel
Szalay Dániel

újságíró. 2018. 05. 17. 05:43

Korábban a témában:

Egy szerdán született jogerős ítélet szerint súlyos összeget kényszerül kifizetni Dirk Gerkens, a TV2 Média Csoport jelenlegi és az RTL Magyarország egykori vezérigazgatója az M-RTL Zrt. számára. Gerkens ugyanis lényegében másodfokon is elvesztette munkaügyi perét egykori munkahelye, az RTL Magyarország ellen. A másodfokú bírósági döntésről az Index és az Origo is közölt tudósítást. Az esetről a TV2-vel kimondottan baráti kapcsolatokat ápoló Origo úgy számolt be, mintha végül Gerkensnek adott volna igazat a bíróság, azonban az Index szerint az Origo híre manipulált, és a valóság az, hogy a másodfokú bíróság az elsőfokú ítéletet egy pont kivételével helyben hagyta, azaz

  • megállapította, hogy az M-RTL teljes joggal rúgta ki Gerkenst
  • a bíróság szerint az RTL nem volt diszkriminatív a volt vezérigazgató munkaszerződésének felmondásakor
  • a bíróság szerint az RTL-nél nem tartoznak Gerkensnek egy fillérrel sem.

Az M-RTL kártérítési igényének egy részét, az Index szerint a telefonszámlákra és az éttermi számlákra vonatkozókat helyben hagyták, de a további, 150 millió forintos igényre vonatkozóan (ezek a gyártási szerződések állítólagos túlárazásából fakadnak), további bizonyításra első fokra visszautalta az ügy ezen részét a bíróság. Azaz nem azt mondták ki, hogy Gerkens nem tartozik, hanem csak ennek mértékéről később születik döntés.

Vidus Gabriella (balra) a 2. helyre szorult vissza, Andy Vajna (középen) most először került az élre. Varga Zoltán egy helyet lépett előre.
Andy Vajna először előzte meg az RTL vezérét
Andy Vajna és Mészáros Lőrinc közé fért be Marketing&Media a TOP50 - A legbefolyásosabb emberek a magyar médiaiparban című listájára Vidus Gabriella, az RTL Magyarország vezérigazgatója és Varga Zoltán, a Central Médiacsoport tulajdonosa.

Gerkens tartozásokat hagyott hátra az RTL-nél

Mint arról tavaly októberben beszámoltunk, Gerkens azért indított pert volt munkahelye, az RTL Magyarország ellen, mert úgy vélte, jogellenes módon bontották fel idő előtt 2015 márciusában a határozott idejű munkaszerződését, és ezért mintegy 340 millió forint körüli összeget követelt különböző jogcímeken a tévétársaságtól. Gerkens fellebbezést az első fokú ítélet ellen azért nyújtott be, mert az első fokú ítélet nemcsak hogy nem ítélte meg számára a követelt összegeket, de az alapján még neki kell fizetnie, az Index korábbi cikke szerint nagyjából 120 millió forintot, míg a 24.hu információja szerint ennél is többet, körülbelül 170 millió forint körüli összeget. A bíróság ugyanis első fokon legtöbb ponton elfogadta az RTL ellenkeresetét Gerkensszel szemben, aki állítólag a többi között még a felesége mintegy félmillió forintot kitevő éttermi számláját is az RTL kasszájából fizettette ki, de ezt a tévétársaság utóbb jogszerűtlennek találta és visszakövetelte a volt vezérigazgatótól. Ezenkívül az első fokú bíróság szerint Gerkensnek be kell fizetnie a 2015. májusi és júniusi hátrahagyott telefonszámla-tartozását az RTL-nek, ami két hónap alatt nem kevesebb mint 5,5 millió forint összeget tett ki. Gerkens tartozásából a legnagyobb összeg abból fakadt, hogy a bíróság megalapozottnak találta az RTL állítását, hogy az egyik beszállítói szerződés valójában programköltségekkel való visszaélést leplezett. Továbbá a Való Világ Villa stúdióbérleti díjának túlszámláztatása miatt is fizetnie kell a volt vezetőnek az első fokú ítélet szerint. Gerkenstől egyébként az RTL további jogcímeken körülbelül 65 millió forintot követelt arra hivatkozva, hogy vezérigazgatói időszaka alatt több tíz millió forintnyi összegben valótlan adattartalmú számlákat fogadott be a vállalat az RTL Nagytétényi út székházát akkoriban üzemeltető cégtől, amelytől egyébként Gerkens menesztését követően megvált az RTL. Az RTL Gerkenstől a személyi költségekre felvett millióit, valamint az áprilisi telefonszámlájának ellenértékét is szerette volna visszaszerezni. Az első fokú bíróság szerint a Gerkens által okozott ezen károk összegszerűségét nem tudták kellőképpen bizonyítani, ezért ugyan mint a munkaszerződés felmondási okait a bíróság elfogadta, de az összegeket nem ítélte meg az RTL számára.

Andy Vajna. Fotó: Andy Vajna, a magyar filmipar megújításáért felelős kormánybiztos a százéves Filmgyár jubileumi ünnepségén a Mafilm Róna utcai telepén 2017. szeptember 7-én.
Újra Andy Vajna ellen ítélt a bíróság
Vajna megint hiába próbálta ideiglenes bírói intézkedéssel azonnal eltiltatni a békéscsabai helyi rádiót, hogy az tovább működhessen Rádió 1 Start / Rádió 1 Békéscsaba néven.

A volt vezérigazgató tavaly még biztos volt benne, hogy nyerni fog

Dirk Gerkens egyébként tavaly tavasszal az Indexnek adott lapinterjúban még azt mondta, biztos benne, hogy neki kedvez majd a bíróság döntése.

Márciusban lesz a következő meghallgatás, de szerintem hamar vége lesz, és számomra kedvező döntés születik. A pert azért indítottam ellenük, mert nem tartották be a szerződésem feltételeit, és nem fizették ki nekem azt az összeget, ami járt volna

– mondta akkor.

Gerkens az elsőfokú döntés után azonban már nem volt annyira beszédes, bár egy héttel később végül egy közleményt adott ki, amiben azt állította, hogy a róla megjelent információk valótlanok, és a megítélt összeg csupán 144 millió forint, nem pedig 170, és ekkor jelentette be, hogy fellebbezni készül a bírósági döntés ellen, mivel nem ért egyet annak tartalmával. Gerkens vitatta továbbá a felesége éttermi számlájával kapcsolatos állítások valóságtartalmát is.

Gerkens a mostani, másodfokú döntés kapcsán egyelőre még nem szólalt meg, de az Origo szerint a jogi képviselők a per munkaügyi részét illetően azt mondták, valószínűleg a Kúriához fordulnak annak érdekében, hogy a munkaviszony megszüntetése körében hozott döntést felülvizsgáltassák.

AppleMark
Pert bukott Mészáros Lőrinc cége az Orbán-interjú kapcsán
A felcsúti oligarcha által bekebelezett Mediaworks törvénytelenül bocsátott el szerkesztőket a Fejér Megyei Hírlaptól, állapította meg a bíróság csütörtökön.

Kiemelt kép: Dirk Gerkens, a TV2 vezérigazgatója. MTI Fotó: Szigetváry Zsolt 

vissza a címlapra

Ajánlott videó mutasd mind

Kommentek

2018.12.07. Semmelweis Budapest Award.
Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.