A közelgő futball világbajnokság reklámozásra vonatkozó szabályaira és a védjegyeire hívja fel a figyelmet az Önszabályozó Reklám Testület (ÖRT) egy minap közzétett állásfoglalásában.
Lassan hagyománnyá válik, hogy a nagy sporteseményekkel kapcsolatos reklámozási szabályokat, védjegyeket az ÖRT ismerteti, hogy a reklámszakma munkáját ezzel is segítse. Egy-egy nagy esemény ugyanis nem csak a fogyasztók, de a reklámozók figyelmét is felkelti, a szervezők – jogtulajdonosok – azonban keményen védik a saját szponzoraik és az esemény érdekeit.
A 2018. évi foci vb reklámozásra vonatkozó szabályait a FIFA fogalmazta meg, amely kitér az elnevezésekre és a grafikai megjelenítésekre is.
Mindenképpen fontos és hasznos megismerni a következő linken található anyagokat
– hívja fel a figyelmet Fazekas Ildikó főtitkár. Az első dokumentum többek között a jogilag védett elnevezéseket sorolja fel, míg a második a grafikai megoldásokat foglalja össze. Ez utóbbi azért is érdekes, mert a meccsek helyszínét adó városok önálló megjelenítése sok védett elemet tartalmaz, és a jogtulajdonos FIFA kész harciasan és aktívan védeni az érdekeit
– tette hozzá hozzá Fazekas.
Az ÖRT ajánlása ide kattintva érhető el: http://www.ort.hu/hu/aktualitasok/elvi-allasfoglalasok/sport