Újabb fontos állomásához érkezett a hazai programmatic piac: a hazai prémium piactér, a HOPPex egy eredményes 2017-es év lezárása után, újdonsággal fordul rá az idei évre. Csütörtöki bejelentésük alapján a piactér partnerei számára hamarosan elérhetővé válik az Adverticum internetes hirdetéskiszolgáló céggel közös fejlesztésük, az EasySSP.
A CEMP, a Central Digitális Média és a New Wave Media Group részvételével 2015-ben megalakult HOPPex a médiapartnerek felületeit értékesíti programozott (automatizált) módon. Az R-Time (az RTL Magyarország reklámértékesítő háza) és a Zoom.hu tavalyi csatlakozásával már jelenleg 11 hazai tartalomszolgáltatót tömörítő piactér új szolgáltatásának használatával jelentősen egyszerűsödik a korábbi programozott értékesítési folyamat, hiszen a kiadók akár egy felületen is kezelhetik a „hagyományos módon értékesített” és programmatic kampányaikat. Emellett a rendszer igazi ereje abban rejlik, hogy közvetlen és valós idejű árversenyt tesz lehetővé e két különböző értékesítési csatornán futó kampányok és hirdetőik között, ezáltal maximalizálva a felületek kihasználtságát és azok elérhető árszintjeit.
Az EasySSP megjelenésével Magyarországon egy olyan eszköz kerül kizárólagosan a piactér tagjainak kezébe, amely alapvetően változtathatja meg a hirdetési felületeik programmatic monetizációját. Az adszerverünk, és a HOPPex által nyújtott programmatic platform (SSP – az amerikai Rubicon Project) kapcsolódása révén elérhető közvetlen árverseny egy hatalmas lépés a hirdetési felületek még hatékonyabb kihasználása felé. Ez nem kizárólag a médiatulajdonosok számára jár egyértelmű előnyökkel, hiszen a hirdetők részére is még több minőségi, prémium felület válik elérhetővé, illetve újabb, nagy formátumú hirdetési megoldások előtt is megnyitja a kaput
– összegezte az EasySSP lényegét Szutor Ferenc, az Adverticum vezérigazgató-helyettese.
A HOPPex 2017-ben összesen 120 különböző hazai oldalon kínált megvételre több mint 16,5 milliárd oldalmegtekintést. Tavaly a piactér átlagos eCPM-szintje több mint 17 százalékkal nőtt, az azt megelőző időszakhoz képest. Válaszul a tavalyi év kimagasló eredményeire, az idei évtől kezdve 22 százalékkal ismét csökkentettük az általunk kért jutalék mennyiségét, ezzel is elősegítve a hazai piac további, folyamatos fejlődését, és nem titkoltan azt, hogy minél jobb bevételeket tudjanak elérni a tagjaink
– nyilatkozott Kassai Péter, a HOPPex ügyvezetője.
(A hírben megemlített Central Digitális Média Kft., a HOPPex egyik alapítója több más internetes termék mellett a 24.hu kiadója.)