Média választás 2018
Budapest, 2015. február 25.
A február 22-i veszprémi időközi országgyűlési képviselő-választásra a külképviseleteken leadott szavazatokat tartalmazó egyik urna a Nemzeti Választási Bizottság (NVB) ülésén Budapesten 2015. február 25-én.
MTI Fotó: Szigetváry Zsolt

A Class FM is beszáll a kampányba

24.hu
24.hu

2018. 02. 19. 18:35

Korábban a témában:

Végül három kereskedelmi médiaszolgáltató, az ATV, az RTL Klub és a Class FM üzemeltetője jelentkezett a Nemzeti Választási Bizottságnál (NVB), hogy a szombaton indult választási kampányban politikai reklámot kíván közzétenni. Ezt a Nemzeti Választási Iroda (NVI) közölte az MTI-vel.

A nem közszolgálati médiaszolgáltatóknak szombaton 16 óráig volt lehetőségük bejelentést tenni. Az RTL Klub és az ATV 300-300 percben jelölte meg a közzététel összes időtartamát, a pártlistát állító jelölő szervezetek részére 235-235 percet, a nemzetiségi listát állító jelölőszervezetek részére 65-65 percet biztosítanak. A határidő lejárta előtt jelezte az NVB-nek az Advenio Zrt., hogy három rádiójában (Class FM,  Class FM #HU és Class FM #UK) kíván a kampányban politikai reklámot sugározni. A médiaszolgáltató azt jelezte az NVB-nek, hogy csatornánként 1450 percben kíván politikai reklámot sugározni, ebből 1147 percet biztosít a pártlistát állító jelölőszervezeteknek és 303 percet a nemzetiségi listát állító jelölőszervezeteknek. (A Class FM műsorát az interneten sugározza, amióta frekvenciáját elvesztette.) Ezenkívül politikai reklám a közmédiában kerülhet törvényesen adásba. Az állami Duna Médiaszolgáltató Zrt.-nél 300 percnyi műsoridőben sugároznak majd politikai reklámokat. Az időtartamot az országos listát állító jelölőszervezetek között egyenlő arányban kellett felosztani. A politikai reklámokat a közszolgálati médiaszolgáltató legnagyobb éves átlagos közönségaránnyal bíró médiaszolgáltatásában kell közzétenni.

Politikai reklámokat kizárólag díjmentesen, az esélyegyenlőséget biztosító feltételek mellett lehet közölni televízióban és rádióban. A törvény a sajtótermékekben (online, print) a politikai hirdetéseket díjfizetés ellenében is lehetővé teszi. Ennek ellenére a kormányközeli médiumok közül a legtöbb nemet mond a pártoknak.

Budapest, 2018. január 18. A polgármesteri hivatal munkatársa kihelyezi az április 8-ai országgyűlési választás hirdetményét a Budavári Önkormányzat épületének ajtajára 2018. január 18-án. MTI Fotó: Szigetváry Zsolt
Mészáros, Simicska és Matolcsy nemet mond a pártoknak
Míg számos nagy médiacég ezt megteszi, Mészáros Lőrinc, Simicska Lajos és Matolcsy Ádám médiumai nem hajlandók közzétenni a pártok fizetett hirdetéseit - derül ki az Állami Számvevőszék honlapjáról. Habony Árpádot pedig valaki megviccelhette.

(MTI nyomán)

vissza a címlapra

Ajánlott videó mutasd mind

Mátyás király országa ez

Kommentek

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.