Média

Az RTL Klubnál volt a legtöbb termékmegjelenítés

Szalay Dániel
Szalay Dániel

újságíró. 2017. 12. 08. 13:36

A médiahatóság friss elemzéséből nem csak az derült ki, hogy az RTL Klub vagy a TV2 saját gyártású műsoraiban szerepelt-e több termékmegjelenítés, de az is, hogy mely márkák jelentek meg így a legtöbbször.
Korábban a témában:

A Médiatanács eheti ülésén – több más fontos ügy, például a Class FM-nek az országos kereskedelmi rádiós pályázat felfüggesztésére irányuló kérelmének elutasítása mellett –  elfogadta az országos kereskedelmi televíziók műsorainak termékmegjelenítését idei első félévét vizsgáló NMHH-s tanulmányt.

A felmérésben az NMHH az RTL Klub és a TV2 közel mintegy háromezer-ötszáz műsorszámát elemezte. A vizsgálat fókuszában a médiaszolgáltatások saját gyártásban készített műsorai álltak. E műsorokban a félév alatt összesen 19.162 termékmegjelenítést azonosítottak a médiahatóság emberei, ami közel 75 százalékkal több volt mint 2016 azonos időszakában.

A legtöbb termékmegjelenítéssel (3.299) az RTL Klub Fókusz műsorában találkoztak a hatóságnál, közel kétszer annyival mint tavaly (1.790). Az NMHH oldalára is feltett tanulmányból az is kiderül, hogy míg az RTL-nél a legtöbbször az Adidas jelent meg, a TV2-nél az Auchan. A legtöbbször személyautót reklámoztak.

A tanulmány alapján a tévécsatornák saját gyártású műsoraiban megjelenő márkák száma ugyancsak közel 75 százalékkal emelkedett: 2017 első félévében 2.953 félét láthattak a nézők, míg egy évvel korábban csupán 1.700-at. Az RTL Klub a tavalyi 6.378 megjelenítését több mint a duplájára emelte idén, a csatornán az első félévben mintegy 14 ezer ilyen típusú üzenet szerepelt. A TV2 kevésbé tudta növelni e mutatóját: 4.609-ről 5.204-re ugrott fel a termékmegjelenítések száma.

A tanulmány megállapításai között szerepel, hogy míg korábban jellemző volt, hogy a médiaszolgáltatók túlzottan bebiztosították magukat a termékmegjelenítésre felhívó feliratok használatában, addigra az idei év első felében már az látszik, hogy következetesebben használják a felhívást, amelyet tényleges termékmegjelenítés követ. Emellett a vizsgálat összesen 270 alkalommal regisztrálta a felhívás elmaradását.

A nagy márkák kevésbé uralták a termékmegjelenítés piacát, mint ahogy az a klasszikus reklámszpotoknál megfigyelhető. A közel háromezer beazonosított áru 88 százaléka tíznél kevesebbszer, 978 pedig csupán egy alkalommal tűnt fel, így a termékmegjelenítés változatosabb kínálatot mutatott. A leggyakrabban megjelenő márka idén is az Adidas volt, összesen 332 alkalommal, amelyet nem sokkal lemaradva a Nike (321) követett, a képzeletbeli dobogó harmadik fokán pedig a Fa Men (208) állt.

A tematikus magazinműsorok voltak a tévék kereskedelmi partnereinek kedvencei: itt jelent meg az összes hirdetés 62,4 százaléka, mintegy 12 ezer darab, vagyis egyértelműen ez a műsortípus a legnagyobb felvevőpiaca a termékmegjelenítésnek.

Kiemelt kép: az RTL Klub vezérlőterme. Fotó: MTI (archív)

vissza a címlapra

Ajánlott videó mutasd mind

Kommentek

Bengaluru, 2018. április 18.
Gyertyás virrasztáson vesz részt egy nő egy csoportos nemi erőszak és gyilkosság áldozatául esett nyolcéves indiai lány emlékére Bengaluruban (korábban Bangalor) 2018. áprlilis 17-én. A nomád törzsben élő lány 2018 januárjában halt erőszakos halált az észak-indiai Dzsammu állam Kathua körzetében. (MTI/EPA/Dzsagadis Nv)
Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.