Média

Nagyon mást mértek a Rádió 1-nek

Míg a Kantar Hoffmann-Mediameter szerint Budapesten piacvezető Andy Vajna rádiója, a Rádió 1, az Inspira Media Research szerint csak az ötödik.

Míg a Kantar Hoffmann – Mediameter pár napja publikált számai alapján Budapesten már piacvezető Andy Vajna rádiója, a Rádió 1, megelőzve a román Radu Morar érdekeltségébe tartozó Tematic Media Grouphoz tartozó Sláger FM-et, a másik ismert rádióhallgatottságot mérő cég, az Inspira Media Research most érkezett számai ennek homlokegyenest ellentmondanak.

A Rádió 1 csak az ötödik legnépszerűbb Budapesten

Az Inspira szeptemberi kutatási adatai alapján a fővárosban megőrizte piacvezető pozícióját a Sláger FM, sőt napi hallgatottsága tovább emelkedett, szeptemberben újabb 3 százalékkal nőtt a 18-59-es korosztályban.A Sláger FM már nemcsak a 18+ korcsoportban, hanem a kereskedelmileg kiemelt 18-59-es korcsoportban is a leghallgatottabb – derül ki az Inspira Media Research kutatási adataiból. A főváros 1,482 millió felnőtt lakosából naponta 287 ezren hallgatják a Sláger FM-et (19,4 % reach), a második helyen álló állami hátterű Petőfi adót 279 ezren választják, míg a harmadik helyen álló, Simicska Lajos érdekeltségű Music FM-et 254 ezren (17,1 % reach). A főváros felnőtt lakosainak körében csak az ötödik helyen áll a Rádió 1, eredménye: naponta 205 ezer hallgató (13,9% reach).

Rádiók budapesti hallgatottsága 18-59-es korosztályban idén szeptemberben. Forrás: Inspira Media Research
Rádiók budapesti hallgatottsága 18-59-es korosztályban idén szeptemberben. Forrás: Inspira Media Research
Rádiók budapesti hallgatottsága 18+ korosztályban idén szeptemberben. Forrás: Inspira Media Research
Rádiók budapesti hallgatottsága 18+ korosztályban idén szeptemberben. Forrás: Inspira Media Research

Országosan a Petőfi és a Kossuth vezet

Az Inspira Media Research szeptemberi országos kutatása egyébként azt is megerősítette, hogy továbbra is a közrádiók, a Petőfi és a Kossuth az országban a leghallgatottabbak. Sőt, a Petőfi Rádió népszerűsége tovább erősödött, és napi átlag hallgatói elérése a teljes felnőtt lakosság körében már 22,9 százalék, a Kossuth Rádióé pedig 19,7 százalék. A hallgatók száma a következőképpen alakul: a teljes felnőtt lakosságból – 8,222 millió – a Petőfit naponta 1,882 millióan, a Kossuth Rádiót 1,616 millióan választják. Tőlük jócskán lemaradva, milliós elérést sem produkálva követi őket a harmadik helyezett Rádió 1, amelynek az országos elérése 989 ezer felnőtt lakos, ami csupán fele a Petőfi Rádióénak.

Országos rádióhallgatottsági adatok a felnőtt (18+) korcsoportban szeptemberben. Forrás: Inspira Media Research
Országos rádióhallgatottsági adatok a felnőtt (18+) korcsoportban szeptemberben. Forrás: Inspira Media Research
Országos rádióhallgatottsági adatok 18-59-ben. Forrás: Inspira Media Research
Országos rádióhallgatottsági adatok 18-59-ben. Forrás: Inspira Media Research

A Petőfi adó egy év alatt a kereskedelmi szempontból fontos 18-49-es és 18-59-es korcsoportokban is a legmagasabb hallgatottsági eredményeket érte el.  A Petőfi a 18-59-es korcsoportban 21,7-ről 24,5 százalékra növelte az elérését (RCH%), a 18-49-es korcsoportban pedig 21-ről 24,7 százalékra.

A sikerhez persze nagyban hozzájárult a Class FM elnémítása, ami után teljes országos elérése csak az állami rádióknak maradt.

InfoRádió
Gazdát cserélhet az InfoRádió
A Fidesz egyik egykori képviselőjelöltjének, a rádió jelenlegi főszerkesztőjének és ügyvezetőjének nemrég létrehozott cégéhez kerülhet a budapesti vételkörzetű hírrádió.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik