Míg a Kantar Hoffmann – Mediameter pár napja publikált számai alapján Budapesten már piacvezető Andy Vajna rádiója, a Rádió 1, megelőzve a román Radu Morar érdekeltségébe tartozó Tematic Media Grouphoz tartozó Sláger FM-et, a másik ismert rádióhallgatottságot mérő cég, az Inspira Media Research most érkezett számai ennek homlokegyenest ellentmondanak.
A Rádió 1 csak az ötödik legnépszerűbb Budapesten
A Sláger FM már nemcsak a 18+ korcsoportban, hanem a kereskedelmileg kiemelt 18-59-es korcsoportban is a leghallgatottabb – derül ki az Inspira Media Research kutatási adataiból. A főváros 1,482 millió felnőtt lakosából naponta 287 ezren hallgatják a Sláger FM-et (19,4 % reach), a második helyen álló állami hátterű Petőfi adót 279 ezren választják, míg a harmadik helyen álló, Simicska Lajos érdekeltségű Music FM-et 254 ezren (17,1 % reach).
Országosan a Petőfi és a Kossuth vezet
Az Inspira Media Research szeptemberi országos kutatása egyébként azt is megerősítette, hogy továbbra is a közrádiók, a Petőfi és a Kossuth az országban a leghallgatottabbak. Sőt, a Petőfi Rádió népszerűsége tovább erősödött, és napi átlag hallgatói elérése a teljes felnőtt lakosság körében már 22,9 százalék, a Kossuth Rádióé pedig 19,7 százalék. A hallgatók száma a következőképpen alakul: a teljes felnőtt lakosságból – 8,222 millió – a Petőfit naponta 1,882 millióan, a Kossuth Rádiót 1,616 millióan választják. Tőlük jócskán lemaradva, milliós elérést sem produkálva követi őket a harmadik helyezett Rádió 1, amelynek az országos elérése 989 ezer felnőtt lakos, ami csupán fele a Petőfi Rádióénak.
A Petőfi adó egy év alatt a kereskedelmi szempontból fontos 18-49-es és 18-59-es korcsoportokban is a legmagasabb hallgatottsági eredményeket érte el. A Petőfi a 18-59-es korcsoportban 21,7-ről 24,5 százalékra növelte az elérését (RCH%), a 18-49-es korcsoportban pedig 21-ről 24,7 százalékra.
A sikerhez persze nagyban hozzájárult a Class FM elnémítása, ami után teljes országos elérése csak az állami rádióknak maradt.