Fotó: 24.hu/Berecz Valter
Média sport

A sportközvetítések jelentik a közmédia mentsvárát

A vizes vb-nek köszönhetően jelentősen javítani tudta tévépiaci pozícióit a közmédia, melynek M4 Sport elnevezésű sportcsatornája az elmúlt hetekben az összes kereskedelmi tévét le tudta előzni egész napos átlagos nézettség tekintetében – büszkélkedett az MTVA a Nielsen Közönségmérés adataira hivatkozva a budapesti sporteseményt zárását követően.

A vizes vébét az M4 Sport összesen 256 órában közvetítette az elmúlt hetekben, ezenkívül a megnyitó- és záróünnepséget az M4 Sport mellett a Duna TV és a Duna World is élőben adta.

Az MTVA azt írja, hogy az M4 Sport nem csak a teljes (4+ évesekből álló) népességben, de a kereskedelmileg kiemelt 18-49 korosztályban, valamint a férfiak között, és a 18-49-es férfiak között is megverte a két hazai kereskedelmi csatornát, az RTL Klubot és a TV2-t. Az M4 Sport egész napos közönségaránya a vizes vb alatt átlagosan 9,9 százalék volt a teljes (4+) lakosság körében. Az RTL Klub 8,9; a Tv2 6,4 százalékot produkált július 14. és 30. között.

A televíziók nézettégének alakulása a vizes vb idején
A televíziók nézettségének alakulása a vizes vb idején. Forrás: MTVA/Nielsen Közönségmérés

A július 14-i több mint kétórás megnyitót a legtöbben, 528 ezren az M4 Sport csatornán nézték, 245 ezren a Duna csatornán, és 104 ezren pedig a Duna World csatornán látták a megnyitót.

A vb alatt naponta több mint kétszer annyian kapcsoltak az M4 Sport csatornára mint az első félévben (átlagosan 2 millió 138 ezer fő, a népesség 24,5 százaléka), és megháromszorozódott a csatornán az egy nézőre jutó napi átlagos tévénézési idő (ATS) is: a 2017. első félév 36 percéről a vébé versenynapja (július 14. – július 30.) alatt 105 percre növekedett.

A vébé 1 óra 45 perces zárórendezvényét július 30-án 22 órától az M4 Sport, a Duna és a Duna World csatornán együttesen 497 ezren nézték, ami az ünnepség idejében tévénézők 18 százalékát jelenti.

Az Origo-New Wave 79 millióért kapta meg a közmédia online reklámfelületeit
Az MTVA utólag, néhány nappal a szerződés által érintett kilenc hónapos időszak kezdete után papírozta le az ügyletet az MTVA digitális reklámfelületeihez hozzájutó Origo Mediával.

A magyar eseményeket nézték a legtöbben

Az MTVA azt is jelezte, hogy a legnézettebb időszakok azok voltak, amikor magyarok versenyézését közvetítették. A legkiemelkedőbbek a férfi vízilabda válogatott mérkőzései voltak: 1,1 millió fölötti nézőszámot ért el a Magyarország – Horvátország döntő, amivel a közmédia idei legnézettebb műsorszáma lett.A döntő idén a teljes televíziós piacon is a harmadik legnézettebb lett, a teljes népesség körében (olyan toplistán, ahol minden műsor csak a legnézettebb adásával szerepelhet). A toplista további helyeit az úszás különböző futamai vagy eredményhirdetései foglalják el.

Összességében a vizes vb harminc eseménye ért el 600 ezer fölötti nézőszámot és további huszonhét pedig 500 ezer fölött volt – írta még az MTVA.

Párhuzamosan tévézik és netezik a magyarok közel fele
Mintegy 3,7 millió magyar tévézik és netezik egyszerre. Ez a szokás a 18 és 49 évesek között a leggyakoribb: a korcsoport 60 százalékára jellemző ez a párhuzamosság.

Bár a jelentős költséget felemésztő kiemelt sportesemények – mint most a vizes vébé, vagy tavaly a foci Eb és az Olimpia – alapvetően rajzolják át a tévés nézettségi versenyben az erőviszonyokat a közmédiának kedvezve, az MTVA szempontjából kedvezőtlen, hogy a nagy horderejű sportesemények elmúltával a nézők is szép lassan visszatérnek a megszokott tévécsatornáikhoz. Valószínűleg ez sem lesz másképp, mint ahogy a megelőző években is történt.

németh balázs (Array)
Sokkal több pénzből működött a közmédia a tervezettnél
Összesen 87,55 milliárd forintból működött tavaly az MTVA. Ez az eredetileg tervezettnél 10 milliárd forinttal több.

Fotó: 24.hu/Berecz Valter

Ahol a futball esze és szíve találkozik!

Válogatott írások a legjobbaktól.

Minden hónapban legalább 24 kiemelkedő színvonalú tartalom havi 990 forintért. Próbáld ki 490 forintért az első hónapban!

Ahogyan szerzőgárdánk összetétele ígéri, a legkülönfélébb műfajokban, témákban jelennek majd meg szövegek: lesznek elemzések, interjúk, kisprózák, riportok, lesznek hazai és nemzetközi témák, adat- és véleményalapú cikkek egyaránt.

Tartsatok velünk minél többen, hogy együtt alakíthassuk, építhessük az új magyar futballújságot, amely leginkább az írások nívójával és egyediségével akar kitűnni! Fizessetek elő, olvassatok, kövessetek minket, vitatkozzatok velünk, adjatok ötleteket! Várjuk ebbe a közösségbe mindazokat, akiknek a futball csak egy játék, s mindazokat, akiknek a futball több mint egy játék.

KIPRÓBÁLOM!

Ajánlott videó

Ha kommentelni, beszélgetni, vitatkozni szeretnél, vagy csak megosztanád a véleményedet másokkal, a 24.hu Facebook-oldalán teheted meg. Ha bővebben olvasnál az okokról, itt találsz válaszokat.

24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.