Média

Kiderült, miért mondtak le hirtelen sokan az IAB Hungarynál

IAB Hungary
IAB Hungary

Az elnökön kívül több elnökségi tag is egyszerre távozik a legnagyobb magyar internetes reklámszakmai szervezet, az IAB Hungary éléről. Most az érintettek elmondták, miért alakul így.

Arról, hogy Barnóth Zoltán elnök távozik az IAB-tól, korábban már írtunk. A magyarázat az volt, hogy megnövekedtek az elfoglaltságai:

Az IAB ügyeinek napi irányítása olyan mértékben vette igénybe az időmet az utóbbi másfél évben, ami munkahelyemen és a magánéletemben is komolyabb nehézségeket generált. Az IAB elnöki pozíciója viszont továbbra is nagy elánt igényel,

Barnóth Zoltán. Foót: Berecz Valter, 24.hu
Lemondott az IAB Hungary elnöke
Barnóth Zoltán június végén távozik az internetes reklámszakmai szervezet éléről.

A legnagyobb digitális reklámpiaci szakmai szervezet Magyarországon

Az IAB Hungary a Magyar Reklámszövetség keretein belül 2008 novemberében létrejött szakmai szervezet, mely a nemzetközi Interactive Advertising Bureau (IAB) hazai képviselője, az IAB Europe tagja. A szervezetet 46 cég alapította, köztük ügynökségek, kiadók, kutatócégek, hirdetők és egyéb, az online hirdetési piacon tevékenykedő szolgáltató cégek. A szervezetnek jelenleg 79 tagja van. A szervezet célja az online, interaktív, digitális marketing és reklámeszközök és megoldások ismertségének, használatának és elfogadottságának növelése, a digitális marketingiparág fejlesztése, a digitális média további erősítése, szakmai érdekképviselet és érdekérvényesítés hazai és nemzetközi fórumokon, üzleti, társadalmi és kormányzati szervezetekben, illetve egy iparági „közös hang” megteremtése, a piaci szereplők, szakmai szervezetek, szakmai sajtó, szakhatóságok irányába való folyamatos, hiteles kommunikáció.

A Kreatív Online viszont most azt írja, hogy Barnóthon kívül Ihász Ingrid, Juhász Péter Tibor, Novák Péter,  Brindza Gábor és Turóczi András is távozik az elnökségből, ami a lap szerint komoly bizonytalanságot okozott a piacon. A lap azonban végigkérdezte a távozókat az okokról, és ez alapján inkább csak egyszerűbb okok vannak a háttérben, nem valamiféle újabb médiapiaci nézetkülönbség.

Ihász Ingrid szülési szabadságra ment az MEC médiaügynökségi csoporttól, a telekomos Juhász Péter az elnökhöz hasonlóan főleg az időhiánnyal indokolta a távozását: azt mondta, a Telekomban megnövekedett feladatai és a családban betöltött szerepe miatt nem tudott elég időt szentelni a feladatára, ezért úgy gondolta, hogy így inkább csak hátráltatója volt a hirdetői összefogásnak, vagyis jobb, ha átadja a stafétát másnak.

Brindza Gábor, a Madhouse mobilhirdetési hálózat vezetője is azt közölte a Kreatívval, hogy egyszerűen nem fért bele az idejébe az elnökségi poszttal járó munka.

A mobilhirdetési piac kezd egészen más pályára állni, mint a korábbi években, bővül a csapatunk, az IAB-elnökség már nem fért bele mellette. Természetesen tagja maradunk a szervezetnek, és a mobil munkacsoport munkájába is szeretnék majd becsatlakozni, amikor időm engedi

Novákról még a Használtautó.hu ügyvezetőjeként, vagyis ügyféloldalról került be az elnökségbe, most júniusról azonban visszatért az ügynökségi oldalra, ám mint beszámoltunk róla, a Dentsu Aegis Network (DAN) vezetője lett, így viszont már nem képviselhette a Használtautó.hu-t az IAB-ban, a DAN-t ellenben szeretné, ezért indulni fog a június végi rendkívüli taggyűlésen. Állítólag hasonló okok miatt távozott az elnökségi posztjáról a DAN-nál ezentúl Chief Operating Officer (COO) szerepet betöltő Turóczi is:

Átbeszéltük Andrással, hogy melyikünk melyik szakmai szervezetben képviselje a Dentsu Aegist, és úgy döntöttünk, hogy én fogok részt venni az IAB munkájában, ő pedig más szakmai szervezetekben, például a DKT-ban tevékenykedik majd

– mondta Turóczi a portálnak, mely arról is ír, hogy az új elnök és az elnökségi tagok megválasztására június 27-én kerül sor.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik