Média

A Tények 14, az RTL Híradó 157 estét nyert meg idén

Budapest, 2012. október 4. Aula a Magyar RTL budatétényi székházában 2012. október 4-én, amelyben az RTL Klub és az RTL 2 televíziók működnek. MTI Fotó: Máthé Zoltán
Budapest, 2012. október 4. Aula a Magyar RTL budatétényi székházában 2012. október 4-én, amelyben az RTL Klub és az RTL 2 televíziók működnek. MTI Fotó: Máthé Zoltán
Vidus Gabriella és Kolosi Péter közösen számolt be egy sajtóbeszélgetésen a második féléves műsortervekről. A hírműsorok körüli vita kapcsán pedig kiderült, idén eddig mindössze 14 estét tudott megnyerni a TV2 Tények.

Szűkkörű sajtóbeszélgetést tartott ma délelőtt Vidus Gabriella, az RTL Magyarország vezérigazgatója és Kolosi Péter, a tévétársaság programmingért is felelős vezérigazgató-helyettese a vállalat Nagytétényi úti székházában. Ahol akkora volt a nyüzsgés, hogy oda megérkezve nem lehetett nem észrevenni, hogy már most zajlanak az őszi tévés csúcsszezonban visszatérő X-Faktor első fordulójának forgatásai. Azt egy néhány héttel ezelőtti, Vidussal készített interjúnkból már tudni lehetett, hogy újra lesz Celeb vagyok, ments ki innen dzsungelreality, de most a médiavállalat vezetői elmondták, hogy lesz Survivor is, már is le is zajlott a forgatás,  jelenleg ennek utómunkálatain dolgozik a stáb. Az is kiderült, hogy a második félévben visszatér a Konyhafőnök VIP és az RTL II-n a Konyhafőnök Junior is. Ganxsta Zolee-val ugyancsak képernyőn lesz majd a Roast című műsor, mely a stand-up comedy egy speciális változataként ismert embereket állít majd pellengérre. További újdonságként érkezik az a napi televíziós sorozat, mely az RTLII-n lesz látható Oltári csajok címmel, és az a Kalamár Tamás a showrunnere, aki 17 éven át egészen 2015-ig a Barátok Köztnek volt a producere. Bár az új, telenovella műfajú sorozatról kora reggel már külön cikkben is beszámoltunk, a mostani beszélgetésen további információk derültek ki ezzel kapcsolatban.

Oltári Csajok
Új napi sorozatot indít az RTL
A telenovellát az a Kalamár Tamás készíti a tévétársaságnak, aki 17 évig a Barátok Közt producere volt.

Például az, hogy a célcsoportja a 18-49-es korosztály, főműsoridőben lesz látható lesz, és Magyarországon fejlesztették. Ez egyébként az első olyan naponta jelentkező produkció lesz az RTLII-n, ami nem valóságshow. A forgatások már javában zajlanak, a díszleteket a Nagytététényi úton a CLK stúdióban építették meg, ahol egyébként közelben készülnek a húsvét óta újra jelentkező RTL Reggeli adásai. A produkció előkészületei körülbelül egy éve zajlanak. A 24.hu kérdésére Kolosi Péter elárulta, hogy a Paprika Latino műsorgyártó céggel dolgoznak együtt, mely tenderen, versenyen nyerte el a megbízást a napi sorozatra. Az Oltári Csajok három Budapestre felköltöző lány életét mutatja be, akik szerelembe esnek. Sok fiatal színész lesz látható a produkcióban.

Vidus Gabriella azt is elmondta, hogy az RTL Magyarország nem tartotta értelmét, hogy elinduljon az Európa Liga tenderen, vagyis a fociközvetítéseket nem az RTL-nél kell majd keresni.

RTL Klub: 16,8; TV2: 9%

Kolosi Péter megemlítette, hogy az RTL Magyarország továbbra is a legnézettebb főműsoridőben, ugyanakkor nem titkolta azt sem, hogy a portfóliószinten összesített, valamennyi tévécsatornájukat magába foglaló nézettségük a 2016 első félévi 34,8-ről 31,7-re csökkent 2017 első félévében. A TV2 csoport azonban még a számos új és nagy befektetést igénylő tévécsatornával is csak 15,6-ról 20,3-ra tudott növekedni főműsoridőben, a 18-49-es korosztályban a Nielsen Közönségmérés műszeres mérése alapján. További érdekesség, hogy a közmédia (MTVA) közönségaránya 11,2-ről 9,3-ra csökkent. Kolosi szerint ennek magyarázata az lehet, hogy az MTVA főleg sporteseményekkel tud nagyobb nézőtábort megmozgatni, ilyen kiemelkedő sportesemény azonban az idei első félévben nem volt. Az SPT (Sony Pictures) csoport közönségaránya egyébként 5,9-ről 4,9-re csökkent, az AMC-é pedig növekedett, méghozzá 4,8-ről 5,1-re. A Viacom nagyot erősített: 4,7-ről 6,1-re. A Story tévéket működtető Digital Media and Communications nagyot vesztett, valószínűleg nem független a tulajdonosok között kialakult háborútól, hogy 2,1-ről 1,6-ra csökkent a közönségarányuk. Csökkent a Discovery Communications csatornák nézettsége is: 2-ről 1,7-re.

A beszélgetésből az is kiderült, hogy a csatornaszintű versenyben továbbra is vezető volt az RTL Klub, 16,8 százalékos közönségaránya volt idén, míg a TV2 mintegy 9 százalékot produkált.Remekeltek az új műsoraik

Az RTL Magyarország új, tavaszi műsorai átlag feletti eredményt produkáltak. A Mi kis falunk fikciós sorozat 31,3 százalékos közönségarányt ért el, szemben a csatorna átlagos 16,8-os nézettségével. A Konyhafőnök VIP-nek 24,3 százaléka volt, a Házasság első látásra című műsornak 22,5 százaléka. Az RTL II-n futó Hagyjál főzni 3,5 százalékot ért el, ami szintén meghaladja a csatorna 2,9 százalékos átlagos közönségarányát.

A TV2 Tények idén 14 estét nyert meg, az RTL Híradó 157-et

Szó esett a hírműsorok versenyéről is. Ez alapján az RTL Híradó továbbra is stabilan őrzi vezető szerepét. 2016 első hónapjától 2017 június közepéig az RTL Híradó minden hónapot megnyert a 18-es korosztályban. A 24.hu kérdésére Kolosi Péter hozzátette, hogy nem lenne nagy eltérés az eredményekben akkor sem, ha 18-59-et vizsgálnánk. Elmondta azt is, hogy 2017. január 1-től június 20-ig az RTL Híradó összesen 157 estét nyert meg, míg a TV2 Tények az általuk az Origo és a Ripost segítségével folytatott különös, a médiaetikai aggályokat is felvető sikerkommunikáció ellenére pedig mindössze 14 este tudott győzedelmeskedni. Hozzátették, sokszor már az sem segít igazán a Tényeken, hogy a műsor előtt a TV2 egy viszonylag jól teljesítő sorozatot futtat. Az RTL-esek megemlítettek néhány statisztikát a Nielsen kutatásából arról is, hogy a Tények nézői összetétele a hirdetők szempontjából kevésbé vonzó, hiszen főleg kevésbé iskolázott, rosszabb anyagi helyzetű, falun élő nézők körében tudnak erősek lenni.

A tér és idő egyensúlyát is megbontotta a TV2 érdekében az Origo
Egészen sajátos módszereket alkalmazva próbál segíteni a TV2-nek az Origo és a Ripost.

Hogyan hatott a TV2 tulajdonosváltása a nézettségre?

Ha érdekli, hogyan hatott a TV2 tulajdonosváltása – vagyis az, hogy Andy Vajna kormánybiztos lett a tulajdonos – a Tények nézettségére, illetve mi olvasható ki a fenti számokból, ide kattintva további érdekes adatokat olvashat.

Minden eddigi Film2+ nézőhöz eljut majd a RTL Gold

A háttérbeszélgetés során szóba került az is, hogy július 3-án indul el az RTL Gold talkshow és gameshow műsorokat sugárzó tévécsatorna, melynek óriásplakátjai már láthatók a közterületeken, illetve az Interspar bevásárlókocsijain is hirdetik. Elkészült a csatorna új promóvideója is.

Vidus elmondta, hogy akinek eddig Film2+ filmcsatornája volt, az automatikusan az RTL Gold csatornát fogja látni a megszűnő Film2+ helyén, azaz a Gold minden olyan műsorterjesztő cég hálózatán elérhető lesz, ahol eddig a filmcsatorna. A Film2+ megszűnését Vidusék azzal magyarázták, hogy a hatalmas filmpiaci túlkínálat következtében a Film2+ viszonylag szerényen teljesített, közönségarányát csak aránytalanul nagy befektetéssel lehetett volna megnövelni. Az RTL Goldtól azt várják, hogy eléri majd az 1 százalék körüli közönségarányt. Az RTL Goldon 100 százalékban hazai gyártású, RTL-es műsorok lesznek láthatók. A célcsoportját a 40+ korosztályba tartozó nők jelentik majd. Itt lesz látható az Anikó#show, melynek már zajlanak a forgatási munkálatai. Szintén itt lesz látható az RTL Klubon és az RTLII csatornákról már ismerős Mónika Show, a Balázs Show, a Gyertek át szombat este, a Fókusz Portré, a Kalandra fal, a Legyen ön is milliomos, a Dr. Tóth, az 1 perc és nyersz, a Kód és a Széf. Kérdésünkre Kolosi Péter elmondta, hogy várhatóan minden részt leadnak majd a „Milliomosból”, így azok a részek is képernyőn lesznek, melyeknek nem Vágó István kvízmester, hanem Friderikusz Sándor volt a műsorvezetője.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik