Média

Előhozakodnak végre a tévés adatokkal

Végre kiderül, mennyi reklámbevételt hagyott az állam a hazai tévétársaságoknál. Erre korábban a TV2 és a Magyar Elektronikus Műsorszolgáltatók Egyesülete közti vita miatt nem kerülhetett sor.

A Media Hungary 2017 konferencia főszervezőjének, Csermely Ákosnak a pénteki közlése alapján úgy tűnik, jövő héten kedden most már tényleg végre kiderül összesített formában, mekkora bevételre tettek szert a hazai tévétársaságok a 2016-os évben, azaz mekkora volt Magyarországon a televíziós reklámtorta, és ezen belül mekkora összeget tettek ki az állami reklámokból származó pénzek.

Egyszer már beharangoztak hasonló bejelentést egy másik, márciusban megrendezett budapesti szakkonferenciára is, de az adatokat ott végül nem tudták közzétenni a sajtó meghívott képviselői és a konferencia résztvevői számára, csupán az egyéb médiatípusok, rádió, online, print stb. összesített bevételi adatait ismertették. A TV2 Média Csoport ugyanis, ahogyan arról már a márciusi konferencia előtt beszámoltunk, nem a hazai tévétársaságokat tömörítő Magyar Elektronikus Műsorszolgáltatók Egyesülete (MEME) tagsága által idén megszavazott formában adott le adatokat a MEME által az adatok összesítésével megbízott EY számára. (A MEME korábban megszavaztatta a tagjait, akik nagy többséggel úgy határoztak, hogy az idei évben más bontásban, az állami és nem állami hirdetési bevételeket szétbontva tesz közzé számokat.) A TV2 a MEME-t és az EY-t okolta az ügyben, mondván, nem kapott válaszokat a felmerült kérdéseire.

A MEME teljes jogú tagjai

  • AMC Networks (AMC, TV Paprika stb.)
  • Magyar ATV
  • AXN
  • Digital Media & Communications (Story4, Story5, Galaxy Tv),
  • Discovery Hungary
  • HBO Holding
  • MTVA (közmédia-csatornák)
  • RTL Magyarország
  • New Wave Media Group (a korábbi Origo Zrt. csatornái, a LifeTV és az OzoneTV)
  • SPI (Filmbox-csatornák)
  • Tematic Media Group (Fishing&Hunting, Sláger TV)
  • TV2 Média Csoport
  • Viacom (Comedy Central, VIVA, Music Televison stb.)

Az ügy miatt az is felmerült, hogy a MEME működése ellehetetlenülhet, de végül egy rendkívüli közgyűlés alkalmával újra foglalkoztak a kérdéssel, ahol fordulat állt be: a TV2 belement, hogy az állami bevételeiről is információt közöljön, sőt a csatorna ezzel kapcsolatos előterjesztését részben elfogadva a MEME tagsága úgy határozott, hogy visszamenőleges hatállyal is leadnak majd a hazai tévétársaságok adatot, állami és nem állami bevételek szerinti bontásban. A rendkívüli közgyűlés után azt ígérték, májusra lehetnek meg az adatok. A Media Hungary főszervezőjének mostani tájékoztatása alapján pedig a MEME a siófoki Internet Hungary első napján, kedden délután fogja publikálni az adatokat a reklámszekcióban.

A konferencián egyébként előad Alex Froment-Curtil, a Vodafone franciaországi képviselője,  Rebecca Lieb stratégiai tanácsadó a consumer journey témakörről, Pam Didner marketing-tanácsadó pedig a digitális marketing trendjeit vázolja majd fel. John Purkiss a Purkiss&Company társalapítója az intuíció erejéről ad elő,  Juan Ramon Zarco nemzetközi vezetési tanácsadó pedig a digitális média újradefiniálását mutatja be. A magyar előadók között ott van Sas István, Kolosi Péter, Bánhegyi Zsófia és Dirk Gerkens is.

Celebekből sem lesz hiány, többek között Geszti Péter, Puzsér Róbert, Berki Krisztián, Istenes László, D. Tóth Krisztina és Demcsák Zsuzsa is megosztja a hallgatókkal a gondolatait. Arról, hogy milyen témákról lesz még szó az idei kétnapos szakmai konferencián, itt írtunk részletesebben.

A konferenciáról idén is folyamatosan tudósítunk majd a 24.hu-n. Addig is figyelmükbe ajánljuk a tavalyi tudósításainkat.

Továbbá addig is itt egy másik, nagyon friss tévépiaci adatsor a Nielsen Közönségméréstől, amiből kiderül, hogy a fiatalok egyre inkább leszokóban vannak a televízióról, míg az 50 évesnél idősebbek átlag felett tévéznek, egyre inkább függőnek tűnnek.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik