Az origo.hu-t működtető New Wave Media Group (a volt Origo Media Zrt.) idén december 31-ig, egyelőre meg nem nevezett összegért megvásárolta az MTVA weboldalainak és mobilapplikációinak inventory-ját. Ezzel Száraz István médiavállalata közel egyharmadával, míg saját portfóliója 4 százalékkal növekedett.
A friss megállapodás értelmében a cégcsoport feladata lesz minden, az MTVA érdekeltségű, értékesítendő weboldal képviselete, így a hirado.hu, a petofilive.hu, az m4sport.hu, az m5tv.hu, valamint a mediaklikk.hu weboldalak megjelenései. Ugyanígy a közmédia olyan applikációi is mint a Híradó, az M4 Sport, a Médiaklikk, a Médiaklikk Plusz és az MTV Boxutca, de a mediaklikk.hu-n megjelenő videós tartalmakat, pre- és postroll megjelenéseket, továbbá az MTVA videós inventoryját is a New Wave Media Group Sales csapata értékesíti a jövőben.
A Digitális Közönségmérési Tanács (DKT) adatai alapján az MTVA felületei idén márciusban 1,5 millió felhasználót értek el.
Nem ez az első eset, hogy az állami médiavállalat egy magáncégnek eladja a hirdetési felületeit, amelyet azután maga értékesít a hirdetők felé. Korábban hasonló történt az MTVA tévés felületeivel is, melyek az Atmedia reklámértékesítő házhoz kerültek tenderen kívül. Az Atmedia a Habony Árpád hitelezőjeként is ismert Tombor Andrásé, Orbán Viktor volt biztonságpolitikai tanácsadójáé.
FRISSÍTÉS (2017.07.24.): Megvannak a szerződéses részletek, ez alapján 79,2 millió forintot fizet az Origo a felületekért.