Belföld

Ezeket a képeket látva egyértelművé válik, hogyan is befolyásolja az embereket a kormánypárti sajtó

Egy szakértő hat magyar híroldal címlapját vizsgálta két napon át, és látványosan mutatja be a kormányközeli lapok, illetve a híroldalak közti különbséget.

Szűcs Krisztina adatvizualizációs szakértő április 12-én és 13-án, azaz szerdán és csütörtökön óráként készített egy képernyőfotót az Index, a 444, a hvg.hu, valamint a kormányhoz szoros szálakkal kapcsolódó origo, hirado.hu (MTVA), valamint a 888 címlapjáról, megjelölve a cikkeket, melyek Soros Györggyel, a CEU-val, a civilekkel, tüntetésekkel, vagy épp Gulyás Mártonékkal foglalkoztak.

A képeket nézve tökéletesen látszik, hogy a három kormányközeli oldal mennyire foglalkozik az eseményekkel – jobbára semennyire:

Ezeket a képeket látva egyértelművé válik, hogyan is befolyásolja az embereket a kormánypárti sajtó 1

A szerda esti, hivatalos tüntetés időpontjában, este hat és hét óra közt az Index, a 444 és a hvg.hu például szép számmal hozott a főoldalán ahhoz kapcsolódó híreket (11, 4, illetve 14 említés), addig az origo, a hirado és a 888 nem (3, 2, illetve 2 hír).

A teljes elemzést Krisztina oldalán, itt olvashatja el.

Sisi – Ferenc József és az udvar nemtetszése dacára – ragaszkodott hozzá, hogy negyedik gyermekét Budán hozza világra. Bár a Habsburgoknak több személyes tragédiája kötődött a magyar fővároshoz, végül minden simán ment.

Ha kommentelni, beszélgetni, vitatkozni szeretnél, vagy csak megosztanád a véleményedet másokkal, a 24.hu Facebook-oldalán teheted meg. Ha bővebben olvasnál az okokról, itt találsz válaszokat.

A cikkhez ide kattintva szólhatsz hozzá.
Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.