Média

Szavazhat az Év Internetes Kereskedőjére

webshop online-kereskedelem
webshop online-kereskedelem

Idén már tizenegyedik alakalommal rendezik meg az Év Internetes Kereskedője (Évker) versenyt, ahol a legjobb magyar online kereskedőket díjazzák, részben a vásárlóközönség, részben szakértő zsűri döntése alapján.

A díj legfőbb célja a hazai internetes kereskedelem népszerűsítése, az online vásárlás iránti bizalom építése. A versenyben minden olyan magyarországi bejegyzésű vállalkozás részt vehet, amely online kiskereskedelmi tevékenységet folytat. A közönség április 30-ig szavazhat kedvenc kereskedőire, a szavazók között nyereményeket is kisorsolnak.

Ruhát vesznek leginkább online a magyarok

Főként ruházati cikkeket és kiegészítőket vásárolnak online (41%) a magyarok. Ezt követik a különböző belépőjegyek (35%), a szállásfoglalások és az elektronikai eszközök (34-34%) a Mastercard legfrissebb e-kereskedelmi kutatása szerint. Arra a kérdésre, hogy miért választják a bevásárlás virtuális módját, a válaszadók elsősorban a kényelmet emelték ki (55%), de fontos szempontként értékelték a házhozszállítás lehetőségét is (45%). A harmadik leggyakrabban említett indok az volt, hogy így nem kell a tömeg és a sorállás miatt bosszankodni.

Az eNET internetkutató cég felmérése szerint a bankkártyás fizetést a vásárlók 46 százaléka preferálná online vásárlásai során, míg a netes áruházaknak csak 33%-a biztosítja ezt. 2016 közepére (ugyancsak az eNET szerint) a vásárlásoknak több mint harmada már Magyarországon is mobilon vagy táblagépeken történt, és a friss adatok azt mutatják, hogy a mobil eszközök előretörése megállíthatatlan.

A szakmai versenyen idén már azok a webshopok is elismerést kaphatnak, amelyek egy-egy részterületen nyújtanak kimagasló teljesítményt. Így „a legjobb online kampányért”, „a legjobb vásárlói élményért”, is díjat lehet szerezni mind a kkv, mind a nagyvállalati kategóriában, de„a leginnovatívabb kereskedőt” és „a többcsatornás értékesítés legjobbját” is jutalmazzák a szervezők (E-Commerce Hungary, IVSZ, eNET, Testbirds, Next Wave Europe, GoodID). A díj főtámogatója a Mastercard.

Az idei „Évker” díjra pályázók első szűrése, a kétszer 21-es mezőny kiválasztása a vásárlók kezében van. Az Év Internetes Kereskedője díj közönségszavazása április 3-án kezdődött és április végén zárul. Látványos a közönségszavazásban részt vevők számának növekedése is, hiszen 2005-ben mindössze 6934-en akartak beleszólni a döntésbe, tavaly viszont már közel 24 ezer érvényes szavazatot adtak le. A végső döntést elősegítő vásárlók jutalma nem csupán az, hogy a díjért – és a vásárlók kegyeiért – versengő webshopok egyre jobb szolgáltatásokat nyújtanak a számukra, hanem (némi szerencsével) értékes ajándékokat is nyerhetnek a május elsejei sorsoláson. A nyereményjáték szabályzata – csakúgy, mint az Év Internetes Kereskedője Díjjal kapcsolatos minden tudnivaló a www.evker.hu oldalon olvasható.

A tavalyi versenyben a Lumenet.hu és a JatekNet.hu lett az Év Internetes Kereskedője. A 2016. februárban a Vilagitas.eu-ból alakult Lumenet prémium világítástechnikai webáruház ismertségének megalapozásában óriási mérföldkő volt az új márkanév bevezetése után néhány hónappal elnyerni az Év Internetes Kereskedője Díjat, ami hozzájárult ahhoz, hogy a Lumenet utóbbi hónapokban megduplázza előző év azonos időszakához mért forgalmát. A Játéknet tulajdonosai –  a Modell és Hobby Kft.-vel megkötött üzlet keretében – azóta értékesítették legfőbb árucikküket, magát a boltot, a tranzakció még javában zajlik.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik