Média

Átszervezés a Bors és több megyei lap kiadójánál

Bors
Bors
A Pallagi Ferenc helyét átvevő új vezérigazgató további jelentős átalakításokat jelentett be a több megyei lapot és a Bors című bulvárújságot kiadó Lapcom Zrt.-nél.

Ahogy már tavaly októberben előre jeleztük, idén januártól távozott a Lapcom kiadó és a Bors című bulvárnapilap éléről Pallagi Ferenc. Azt is megírtuk, ki lesz az utódja a cég élén vezérigazgatóként: az az Andreas März, aki három és fél éve már a kiadóvállalatnál dolgozott pénzügyi igazgatóként. A Bors napilap és a borsonline.hu főszerkesztői feladatait pedig Szekeres Tamás kapta meg.

Ezzel azonban még nem értek véget a változások, derül ki a kiadó a honlapjáról. Itt tették közzé ugyanis, hogy Andreas März vezérigazgató számos változást hajtott végre az év elején, munkába állását követően.

A Bors napilap és a cég éléről leköszönő Pallagi Ferenc a Lapcom felügyelőbizottságának tagja lett, valamint tanácsadói szerepet kapott. A társaság felsővezetésében továbbra is ott van Györke Zoltán kereskedelemért és marketingért felelős vezérigazgató-helyettes, valamint Nádori Péter tartalomért felelős vezérigazgató-helyettes felügyeli a területeket. A vezérigazgató a társaság gazdasági igazgatójának ugyanakkor kinevezte Rigó Juditot, a kiadó eddigi számviteli osztályvezetőjét. Az új gazdasági igazgató három és fél éve dolgozik a médiavállalatnál, korábban banki és kereskedelmi vállalatoknál töltött be számviteli vezetői és gazdasági igazgatói pozíciókat. Januártól a kiadó számviteli osztályvezetője lett Pintér Katalin, aki szintén több éve dolgozik a kiadónál pénzügyi területen.

A főszerkesztők a hirdetési eredményekért is felelnek

A kiadó regionális lapjainál is változások vannak: egységesítették a feladat és felelősségi köröket. Ahogy eddig Kóti Zoltán a Délmagyarországnál, úgy a jövőben Nyerges Csaba a Kisalföldnél – a főszerkesztői feladatok megtartása mellett – egyben üzleti vezetőként is felelnek a lapokért és egyéb kiadványaikért. Az új feladatkörben a főszerkesztők a szerkesztőségi munka mellett a terjesztési és hirdetési eredményekért és a marketing tevékenységért felelnek az adott márkáknál.

Bejelentették azt is, hogy a Bors napilapon és a Borsonline.hu-on kívül ezek márkakiterjesztéseinél is főszerkesztőnek nevezték ki Szekeres Tamás eddigi felelős szerkesztőt. Kiss Eleonóra továbbra is lapigazgatóként dolgozik a Bors-termékekkel.

A Lapcom teljes nyomdai és minden telephelyére kiterjedő műszaki-, ellátási feladatait egy új pozícióban Szabady Balázs műszaki igazgató látja el.

Az új vezérigazgató a szervezeti változásokat egyrészről a társaság működésének racionalizálásával, valamint a rugalmasabb, a termékekhez közeli döntéshozatallal indokolta.

A Lapcom tulajdonosát is környékezik a fideszes üzletemberek

Mostanában egyébként sokat hallani arról, hogy a Bors kiadójának tulajdonosát is környékezik Fidesz-közeli üzletemberek, hogy adják nekik oda a lapjaikat, ahogyan a Pannon Lapok Társaságával és a Mediaworks céggel ez tavaly már megtörtént. Pallagi Ferenc azonban korábban spekulációnak nevezte, hogy a háttérbe vonulása a lehetséges tulajdonosváltással függene össze, azt mondta, egyszerűen csak 33 évnyi újságírás után elérkezettnek látta az időt a váltásra.

Mindenesetre a Bors és kiadója nem csak nevében, de pénzügyi mutatóiban is erősnek, épp ezért vonzónak tűnik a külső szemlélő számára. A Lapcom 9,5 milliárd nettó árbevétellel és 1,3 milliárd forint adózott eredménnyel zárta a 2015-ös pénzügyi évet. Az eredményekhez azonban fontos hozzátenni, hogy a kiadó nem csak a Bors című napilapot adja ki, de van a portfóliójukban megyei lap is, övék a Kisalföld és a Dél-Magyarország is. Szintén hozzájuk tartozik a soproni Superinfo és van rejtvényújságjuk is, Rejtvény magazin címmel. A Bors mégis a legfontosabb termékük, hiszen a bulvárnapilapot a Magyar Terjesztés-ellenőrző Szövetség (MATESZ) adatai szerint több mint 63 ezer példányban tudták értékesíteni 2016. II. negyedévében.

Ha még érdekli a reklámpiac: cmsales.hu (x)

Ajánlott videó

Olvasói sztorik