Lezárult a Magyar Lapkiadók Egyesületének (MLE) a Repropress Magyar Lapkiadók Reprográfiai Szövetségével közösen, 2016 őszén indított átfogó kampánya a sajtópiac és a sajtóhirdetések előnyeinek bemutatásáért.
Az MLE kampányának célja az volt, hogy tudatosítsák: a print médiapiac él és virul, a printhirdetéseket vásárlóképes fogyasztók olvassák, és az alacsony reklámzaj közepette a hirdetőknek jelentős forgalmat és konverziót produkálnak, nem utolsósorban az imázs építésében is nélkülözhetetlen szerepük van. A kampány egy véletlen folytán pont akkor zajlott, amikor gazdasági okokra hivatkozva bezárták a Népszabadságot, illetve drámai mozgások voltak a magyar médiapiacon.
A nyomtatott sajtó végre elkezdte megmutatni valódi értékeit. A kampánnyal kapcsolatban rengeteg pozitív visszajelzés érkezett, ami megerősíti, hogy a printben érdemes hirdetni, kommunikálni, hiszen számos előnye van más médiatípusokkal szemben
– foglalta össze a kampány legfontosabb eredményét Kovács Tibor, az MLE elnöke.
A 2016-os év nem volt eseménytelen, és az országos napilapok terén történt sajnálatos változásokkal sem lehetett előre számolni, amikor zöld utat adtunk a kampánynak. Így utólag még nagyobb jelentőséggel bír az MLE piacépítő kommunikációja, hiszen a negatív hírek mellett olyan jól működő szegmensek is napirendre kerülhettek, amelyek eddig rejtve voltak a nagy nyilvánosság előtt. Ezért volt különösen fontos, hogy a nagyobb eseményektől mentes, de kiváló kampánymegtérüléseket (ROI eredményeket) hozó magazinpiacról és a megyei lapportfóliók hatékonyságáról minél több hír lásson napvilágot
– tette hozzá Kovács.
Az MLE és a Repropress kampányát Havas Katalin, Hivatal Péter és Kovács Tibor elnök vezette, az operatív menedzseléssel pedig Torma Tibort bízták meg. A kampány stratégiai hátterét és a Whitereport-adatokat a Mrs. White Media Consulting, míg a Goldfish-adatokat a Whitereport és az Ipsos biztosította. A kampány különlegessége, hogy – a Brand Avenue által készített reklámkampányon és a Whitereport, a Goldfish, a Nielsen, a Kantar és a NOK felhasznált adatain túl – a négy hónap alatt számtalan hazai és külföldi, illetve ad hoc mérés, elemzés és gyakorlatorientált esettanulmány született.
A kampány PR munkáit szintén a Brand Avenue biztosította, a médiatervezési-vásárlási feladatokat Mező Erzsébet végezte. A kampányt a Neticle médiafigyelő szolgáltatása is segítette.