A Gazdasági Versenyhivatal és a Magyar Public Relations Szövetség közötti együttműködési megállapodást a GVH részéről aláíró Tevanné dr. Südi Annamária, a versenyhivatal főtitkára kiemelte: a versenyjogi megfelelés nem pusztán jogszabályi kérdés, hanem egy attitűd, morális és etikai elkötelezettség, amelynek hiánya végső soron versenyhátrányt is eredményezhet.
A változáshoz azonban szemléletváltás és kultúraváltás is szükséges. Ezért fogadja örömmel a GVH az ezt ösztönözni szándékozó szervezetek ilyen irányú kezdeményezéseit, míg a maga részéről tematikus honlapjain (megfelelés, kartell, fogyasztóvédelem), tájékoztató kampányain túl egyes jogalkalmazói eszközökkel is támogatja a megfelelésre törekvést szem előtt tartó vállalkozások munkáját. Örömünkre szolgál, hogy a ma aláírt megállapodás keretében közösen tehetünk mind a vállalkozások, mind a fogyasztók ismereteinek bővítéséért, a hazai versenykultúra fejlesztéséért
– tette hozzá a GVH főtitkára.
Az MPRSZ egyik alapvető célkitűzése a PR szakma fejlesztése és hírnevének erősítése, működésének jogi és etikai megfelelőségi felügyelete és biztosítása. A GVH–MPRSZ együttműködés egy korábbi szakmai egyeztetés és beszélgetés eredménye. Célja, hogy a két szervezet közösen segítse elő a hazai PR szakma megfelelési törekvéseit verseny- és reklámjogi, valamint fogyasztóvédelmi témakörökben.
A hazai PR szakma etikus és versenyjogi törvényeknek megfelelő működése Szövetségünk egyik alapcélja. A GVH-val megkötött megállapodásunktól olyan konstruktív együttműködést várunk, amely mindkét érintett munkáját segíti. Az előzetes egyeztetéseket és a nyílt szakmai fórumot követően jövőre közös szakmai rendezvényekkel teremtünk értéket, és segítjük tagjaink munkáját
– fogalmazta meg Lakatos Zsófia, az MPRSZ elnöke.
A GVH és az MPRSZ együttműködésének részleteire vonatkozó megállapodás a két szervezet honlapján található meg.