Az új vállalat tartalomtulajdonosoknak, műsorszolgáltatóknak és OTT-platform üzemeltetőknek kínál szolgáltatásokat annak érdekében, hogy azok Európa-szerte növelhessék digitális lehetőségeik és szolgáltatásaik körét, valamint az elérést.
A megállapodás értelmében az új vállalat első ügyfele az Eurosport Digital lesz, amely ezáltal hozzáférést kap világszerte népszerű sportágak európai sportközvetítési jogaihoz, beleértve a BAMTech jelenlegi és a jövőben önállóan, illetve az Eurosporttal közösen megszerzendő jogait is.
Az új BAMTech Europe vállalatot a Discovery Communications (ide tartozik az Eurosport is), a BAMTech LLC, a Major League Baseball digitális üzlete, az MLB Advanced Media (MLBAM) leányvállalata közösen alapítja meg. Az új vállalkozás létrehozása a BAMTech európai terjeszkedését szolgálja, magas színvonalú technológiai szolgáltatást kínálva az európai sport-, a hírműsor- és a szórakoztató tartalmakat gyártó ügyfeleknek.
Technológiai szolgáltató fog össze a médiavállalattal
A BAMTech az elmúlt tizennégy év során streaming-szolgáltatások fejlesztésével és tervezésével foglalkozott, jelenleg globális szinten már 7,5 millió előfizetővel rendelkezik, beleértve az amerikai OTT-tartalom felhasználókat. Úgy gondolják, hogy a tévékészülékeken és egyéb eszközökön keresztül elérhető, egyre növekvő mennyiségű OTT-tartalmaknak és a több száz millió mobil-előfizetőnek köszönhetően Európa stratégiai szempontból jó lehetőséget kínál az együttműködésre a BAMTech technológiai vállalatnak és a Discoverynek mint az egész kontinensen erős jelenléttel és kiterjedt kapcsolati tőkével rendelkező vállalatnak.
A bejelentés értelmében a BAMTech videoplatformja és szolgáltatása 2017-ben beépül majd az Eurosport Digital minden termékébe, beleértve az Eurosport.com weboldalt és az Eurosport Player előfizetői OTT-sport-platformot, amely összesen 52 országban kínál teljes körű hozzáférést a legnagyobb sporteseményekhez bármikor és bármilyen eszközön keresztül.
Emellett, a jövőben az Eurosport és a BAMTech közösen fog dolgozni azon, hogy a prémium sportesemények minél szélesebb körben és még több képernyőn keresztül legyenek elérhetőek, ami kiterjed a jövőbeli és a már meglévő BAMTech sportközvetítési jogokra, valamint a közös vállalkozás keretében az Eurosport digitális platformja számára megszerzett jogokra is világszerte.
A Discovery évtizedek óta új üzleti modellekbe és márkákba invesztál, amelynek eredményeképpen a legjelentősebb globális lábnyommal rendelkező médiavállalatává fejlődött. Partnerünkkel, a BAMTech-kel létrehozott új vállalat, a BAMTech Europe tökéletesen illeszkedik a Discovery hosszú távú stratégiájába, amely szerint prémium tartalmakat minél több képernyőn keresztül és minél szélesebb körben kíván eljuttatni a nézőkhöz, mint eddig valaha
– nyilatkozta David Zaslav, a Discovery Communications vezetője.
Új vezető az Eurosport Digital élén
A Discovery és a BAMTech megállapodását megelőzően a Discovery Ralph Riverat nevezte ki az Eurosport Digital vezetőjének. Rivera korábban hat évet töltött a BBC-nél, a digitális terület vezetőjeként, ahol a BBC teljes digitális médiaszolgáltatásáért felelt, beleértve a BBC iPlayer bevezetését, amelynek 300 százalékos növekedése az ő irányítása alatt valósult meg. 2012-ben Londonban a BBC iPlayer tette lehetővé az első igazi digitális olimpia megvalósulását.
A bejelentést kevesebb mint két héttel előzte meg a hír, miszerint a Discovery nagyszabású digitális tartalmi együttműködés keretében létrehozta a Group Nine Media nevű digitális tartalom és közösségi video-vállalatot.