Csökkent a magánemberek Instagram posztjainak gyakorisága tavalyhoz képest, ám még így is minden második válaszadó hetente oszt meg tartalmat, leggyakrabban a 25-34 éves nők és a 35-44 éves férfiak – derült ki a Crane közösségi kutatásából, a második Magyar Instagram Körképből.
A szinte csak magyar közönséggel rendelkezők közül Dukai Regina, Sarka Kata és Istenes Bence örülhetnek a dobogós helyezéseknek.
A képmegosztó app népszerűsége töretlen a civilek és a híres emberek körében egyaránt. Idén március 19-től például az Instagram felhasználói között köszönthetjük Ferenc pápát is, aki több mint 3 millió követőt szerzett már. Érdekesség, hogy Palvin Barbinak még nála is 1 millióval több rajongója van ezen a platformon
– mondta el Boroznaki Gergő, a Crane ügyfélkapcsolati igazgatója és a projekt vezetője.
Zavaró szelfik
A kutatási eredmények alapján egyébként még mostanra sem csengett le a szelfiőrület, vagyis önmagunk fotózása. Minden második hölgy és minden harmadik férfi készít rendszeresen magáról fotót, azonban egy másik ember önarcképét már kifejezetten idegesítő tartalomként jegyzik. Kivételt ez alól mindössze a celeb szelfik jelentenek.
Kifejezetten szelfit nem gyakran, inkább mások által rólam készített fotókat rakok ki. A posztjaim közül általában ezekre a képekre érkezik a legtöbb kedvelés és komment, melyekben még akkor is megkérdezik például, hogy mit viselek, amikor a márkát is bejelölöm a képen
– avatott be a kulisszák mögé Dukai Regina.
A tavalyi adatokhoz képest minimálisan csökkent a márkák iránti vonzódás, de így is minden második válaszadó követ vállalkozást vagy brandet. A celeb promóció azonban a márkáknak is kedvező lehet, hiszen a bújtatott termékelhelyezés sokkal eredményesebben működhet úgy, hogy a követők folyamatosan azt kérdezik, milyen rúzst, napszemüveget visel, vagy hol issza a reggeli kávéját. Fontos üzenet, hogy a klasszikus hirdetést a megkérdezettek fele kifejezetten idegesítőnek találja
– tette hozzá Boroznaki.
A médiamárkák között a TV2 megelőzte az Indexet
A követők számának változása alapján a magyar márkák számára is fordulópont volt az elmúlt egy év. A dobogó első fokára idén a Topjoy állhatott fel 82 ezer követővel (tavaly a top5-ben nem szerepelt). Őket a Sugarbird (64.400) és a BP Shop Budapest (33.100) követ. A hazai divatcégek és médiumok sem panaszkodhatnak: előbbi esetében a Sugarbird vezet fölényesen, maga mögött hagyva a Nanushkát (25.200) és Daalarnát (20.600), míg utóbbinál a TV2 (58.500), a Glamour (41.200) és az Index (31.000) versenyeznek az elsőségért.
Duplázott a Snapchat
Az üzleti felhasználók számára több fontos tendencia rajzolódott ki a felmérésből. Míg például a Facebookot, Pinterestet, Twittert ugyanannyian használják, mint tavaly, a Snapchaten aktívak száma megduplázódott (körülbelül 40 százalék). Egy tipikus felhasználó 18 év alatti, kisvárosban vagy községben élő hölgy. A Snapchat támadására azonban friss visszavágás történt az Instagram Stories és a Messenger Day irányából
– említette Boroznaki Gergő.
Top5 magyar márka:
1. Topjoy (82.000)
2. Sugarbird (64.400)
3. BP Shop Budapest (33.100)
4. DM Magyarország (26.900)
5. Nanushka (25.200)
Top5 médium:
1. TV2 (58.500)
2. Glamour (41.200)
3. Index (31.000)
4. Cosmopolitan (24.900)
5. Marie Claire (18.200)