Média

Az RTL Magyarország vezérigazgatója szívesen versenyezne a TV2-vel

Vidus Gabriella, az RTL Magyarország vezérigazgatója egy csütörtök esti őszindító ügyfélpartin arról beszélt, hogy a TV2 egyelőre nyomába se ér az RTL nézettségének. Kiderült továbbá, hogy az R-Time-hoz új értékesítési vezető érkezik, Kolosi Péter pedig egy jövőbeni műsorról is fellebbentette a fátylat.

Még nyári melegben, mintegy száz fő részvétele mellett tartotta őszindító ügyfélpartiját csütörtök este az RTL Magyarország egy budapesti belvárosi gourmet étteremben. A rendezvényre e sorok szerzője is meghívást kapott, így első kézből tudunk beszámolni, mit mondott Vidus Gabriella, az RTL Magyarországot 2015 júliusa óta irányító vezérigazgató a televíziós iparág legkiemeltebb időszakának kezdetén.

Folyamatosan legalább 10 százalék hátrányban a TV2

Vidus a köszöntőbeszédében legelőször is azt emelte ki, hogy legnagyobb piactársuk (a TV2) minden erőfeszítés és a nagy invesztíciók ellenére továbbra sem tudja utolérni az RTL-t, az RTL Klub például stabilan 10 százaléknyi nézettségi előnnyel rendelkezik Andy Vajna legfőbb tévécsatornájával szemben.

A vezérigazgató kiemelte továbbá, hogy az RTL Magyarországhoz tartozó többi csatorna is remekel, a TOP6 legnézettebb csatorna között jelenleg is stabilan ott van az RTL/R-Time portfóliójába tartozó RTLII, a Cool TV, a Film+ és a Comedy Central is.

Hozzátette továbbá, hogy az őszi szezon kezdetével már elindított műsoraik, például a Nyerő Páros és a Való Világ powered by Big Brother, illetve a többi műsor is kedvező nézettségi adatokat produkál, így optimistán várják az előttük lévő időszakot. Vidus egyébként később, az italok mellett folytatott informatív beszélgetések alkalmával azt is mondta: némiképp sajnálja, hogy a TV2 nem tudott igazán megerősödni az elmúlt egy évben és az idei őszt is gyengén indította. Vidus ugyanis örült volna, ha valódi tévépiaci verseny bontakozik ki, az ugyanis inspiráló lenne.

Mi kis falunk – új fikciós sorozat a Válótársak sikerére alapozva

A rendezvényen szóba került az is, hogy szeptember 24-én tér vissza egy év kihagyás után az utóbbi évek egyik legsikeresebb énekes-tehetségkutató műsora, az X-Faktor. Távolabbi tervként említette továbbá a vezérigazgató, hogy a Válótársak című fikciós heti sorozat sikerére alapozva még egy fikciós vígjáték-sorozatot indítanak Mi kis falunk címmel.

Hogy nem csak a levegőbe beszéltek, azt jól mutatja, hogy a rendezvényen a vezérigazgató után felszólaló Kolosi Péter programigazgató vezérigazgató-helyettes be is mutatott egy mostanáig titkosan kezelt videorészletet a Mi kis falunkból a jelenlévők előtt. Szóval már dolgoznak a Nagytétényi úton a műsor előkészületein, az viszont nem derült ki, hogy pontosan mikor kerülhet képernyőre a produktum, de úgy vettük ki a vezérigazgató-helyettes szavaiból, hogy legkésőbb 2017-ig kell rá várni. (Frissítés: cikkünk megjelenése után néhány órával egy sajtóközleményben bejelentették, hogy már zajlanak a forgatások, és az RTL Klub hamarosan bővíti a hazai gyártású és fejlesztésű sorozatainak palettáját, visszatér a Válótársak és jön a Mi Kis Falunk című filmsorozat, melynek rendezője Kapitány Iván lett, akinek az Üvegtigris filmeket köszönhetjük és egyébként a Válótársak második évadának produceri feladatait is ő látta el. Az operatőri munkákért B. Marton Frigyes, míg a gyártásért a sorozatok fejlesztésében élen járó, Hámori Barbara vezette ContentLAB and Factory felel. A főszerepekben Csuja Imre polgármestert, Reviczky Gábor állatorvost, Lengyel Tamás fociedzőt, Szabó Győző rendőrt, Bánki Gergő polgármester-jelöltet, míg Udvaros Dorottya az ő anyját alakítja majd, de Lovas Rozit és Bata Évát is központi szerepekben láthatják majd jövőre a nézők. A sorozatról itt olvashat részletesen.)

A Viacomtól érkezik új értékesítési vezető az RTL-székházba

Jánosi Péter, Pedro. Fotó: Linkedin
Jánosi Péter érkezik az R-Time-hoz. Fotó: Linkedin

Vidus és Kolosi után Dudás Gergely, az RTL Magyarország kereskedelmi igazgatója, illetve az RTL 100 százalékos leányvállalata, az R-Time reklámértékesítő cég ügyvezetője is szót kapott. Bejelentette, hogy

a reklámértékesítés kapcsán szervezetátalakítás kezdődött a médiavállalatnál. Ennek keretében új értékesítési vezető is érkezik a céghez, Jánosi Péter (Pedro) személyében.

Jánosiról azt érdemes tudni, hogy 2013-tól a Music Televisiont (MTV) is működtető Viacom televíziós vállalatnál volt reklámértékesítési vezető, azt megelőzően az R-time mostani legnagyobb konkurensénél, az Atmediánál volt kereskedelmi igazgató, illetve még korábban a Sanoma Budapestnél (a Central Médiacsoport mai elődjénél) volt magazin-hirdetési igazgató körülbelül két éven át.

Másfél milliárdba kerülhetett a TV2 nagy buktát hozó új műsora

A rendezvény nem hivatalos része is informatívnak bizonyult a magunkfajta érdeklődő, többekkel szóba elegyedő, médiaiparról író médiamunkásoknak. Megtudtuk például témában járatos szakemberektől, hogy

becslések szerint legalább másfél milliárd forintot emészthetett fel a TV2-nél a Star Academy című műsor elindítása.

(Mindez azonban egyelőre kidobott pénznek tűnik, hiszen ahogyan korábban megírtuk, teljes bukta az új produkció, mely az egész TV2 esti nézettségét is a mélybe taszítja.) Több emberrel is beszélgettünk a meghívottak közül, de a végén mindig oda lyukadtak ki a beszélgetőpartnereink, hogy vajon hogyan próbál majd minél kisebb presztízsveszteséggel kifarolni a Star Academy mögül a TV2.

Valamiféle „átok ülhet” a Róna utcai tévészékházon

Egy beszélgetőpartnerünktől pedig azt tudtuk meg, hogy a TV2 ugyan rengeteg RTL-es szakembert elszipkázott sztárgázsiért, azonban „valamiféle átok ülhet” a Róna utcai TV2-székházon, mert a TV2 még a volt RTL-esekkel sem tudja igazán megszorongatni az RTL-t. Egyik beszélgetőpartnerünk tréfásan megjegyezte: lehet, hogy új székházba kellene költözniük, talán az még segíthetne Andy Vajnáékon.

Persze az is lehet, hogy csak az illuminátusok esküdtek össze a TV2 ellen.

(Kiemelt kép: Vidus Gabriella, az RTL Magyarország vezérigazgatója. Fotó: RTL Klub)

Ha még érdekli a reklámpiac: cmsales.hu (x)

Ajánlott videó

Olvasói sztorik