Várhatóan rekordot produkál az amerikai reklámpiac idei évi teljesítménye – írja a warc.com saját kutatási adatai alapján.
A Warc által készített, most publikált US Ad Forecast nevű előrejelzés szerint valamennyi médiacsatorna jó eredményekre számíthat 2016-ban. Az 5,8 százalékos növekedés egyébként 0,9 százalékkal magasabb, mint amire a Warc legutóbbi decemberi előrejelzésében számítottak. Ez főleg a televíziós és internetes, illetve mobil hirdetési bevételek vártnál is jobb alakulásának köszönhető.
Jövőre a tévét Amerikában is megelőzi az internet
A következő évben, a nagy események elmúltával viszont az előrejelzések szerint ismét csökkenés vár a tévére, ami 4,5 százalék körül lesz, és ez 3 milliárd dollár tőkekivonást jelent a területről. 2017-ben az online területen viszont folytatódni fog a növekedés: 12,5 százalékos bővülésre számítanak az elemzők. Ezzel Amerikában először haladja majd az online reklámtorta mérete a tévéét. A jövő évi online reklámköltés várhatóan 76 milliárd dollár lesz. (Európában és Magyarországon már most megelőzte az internet a tévét.)
A mozireklám eközben 5,1, a kültéri (outdoor, vagy más néven out-of-home) reklámpiac pedig 3,3 százalékkal fog bővülni 2017-ben. A napilapok viszont 12,7 százalékos zuhanásra készülhetnek, a magazinpiac pedig 12,4 százalékkal jut majd kevesebb hirdetési bevételhez, mint idén. A rádió 2,8 százalékos mínuszra számíthat.