Média

Neten is néz tévéműsort a magyarok harmada – íme a Nielsen friss adatai

táblagép
táblagép
A 18-29 évesek körében a legnépszerűbb az internetes tévézés. A legkedveltebb műfaj a neten a sport, a szappanopera, a hírek és a tehetségkutató.

Interneten is néz tévét a négy évesnél idősebb magyar tévéfogyasztó közül minden harmadik (35 százalék). Hazai tévés tartalmakat minden hatodik (16 százalék) magyar néz a neten.

Így készült a kutatás

A Nielsen Közönségmérés Kft. TV Plusz felmérését régiók és településméretek szerint reprezentatív országos háztartási mintán, sztenderd kérdőíves személyes megkérdezéssel, számítógépen rögzítve végezték. Az eredményeket a 2016. január elsejére számított népesség előrejelzés kor, nem végzettség, háztartásméret, településtípus és statisztikai régió szerint súlyozták. A felmérés időszaka 2016. február 17-március 26. volt. Az adatok 9.154.312 magánháztartásban élő, négy évnél idősebb személyt reprezentálnak.

Naponta tévézik a neten a négy évesnél idősebbek három százaléka, hetenként egyszer-kétszer további tíz, míg annál ritkábban huszonkét százaléka. Elsősorban a 18-49 éves korosztályra, illetve a legalább érettségivel rendelkezőkre jellemző, hogy interneten néznek tévét. Többek között ezt állapítja meg a Nielsen Közönségmérés négy évesnél idősebbek körében végzett TV Plusz kutatása, melynek eredményeit kedden publikálta a televíziós nézettségmérésre szakosodott cég.

Az adatsor alapján a legnépszerűbb magyar műsorok a neten:

  • sport (35 százalékos nézettséggel)
  • szappanopera (31 százalék)
  • hírek (29 százalék)
  • tehetségkutató (28 százalék),
  • valóságshow (17 százalék),
  • showműsor (16 százalék),
  • magazin, főzés és kvíz (egyaránt 12-12  százalék).

A legtöbben laptopról nézik a netes műsorokat

Magyar tévés tartalmat interneten mintegy 1,4 millióan néznek, és hozzá nagyobb képernyőket részesítenek előnyben; laptopot a magyar fogyasztók 58 százaléka, asztali számítógépet 54, táblagépet 14, okostelefont 10 százaléka szokott használni.

Jönnek fel a mobil eszközök

Egyre nagyobb szerepet kapnak a mobil eszközök. Öt 18-49 éves felnőttből négynek már van okostelefonja, amit 71 százalékuk használ arra is, hogy az interneten böngésszen vele. A laptop szintén eléggé elterjedt ebben a korosztályban. Tagjainak 64 százaléka rendelkezik laptoppal, és 52 százalék használja azt (is) otthoni internetezésre.

Minél fiatalabb valaki, annál inkább interneten néz tévét

Életkor szerint az interneten tévézés legelterjedtebb a 18-29 évesek körében, 31 százalékos aránnyal. Őket a 30-39 évesek valamint 40-49 évesek követik 19, illetve 18 százalékos mutatóval. A többi korosztálynak csak 10-11 százaléka él ezzel a lehetőséggel. A nemek aránya 52:48 százalék a nők javára.

Erős a háttértévézés: netezés közben tévézünk

Érdekes az is, hogy a fogyasztók 44 százaléka, 3,9 millió fő tévénézés közben is internetezik. Korcsoportok szerint ebből a szempontból legnagyobb a 18-49 évesek 63 százalékos aránya, legkisebb pedig a 60 évesek és idősebbeké 13 százalékkal.

Az utóbbi évek során megjelent az OTT (Over The Top) szolgáltatás valamint az internetes videotéka, a Netflix is. Ezek az alternatív tartalomfogyasztási lehetőségek már nem kötődnek egyértelműen a tévékészülékhez, hanem az általuk kínált tartalmak elérhetők bármilyen internethez csatlakoztatható eszközön, mint például a laptop, táblagép vagy okostévé. Közülük ismertebb lehetőség az OTT; már a válaszadók 33 százaléka hallott róla, míg a Netflixről csak 8 százaléka. Mindkét lehetőségre jellemző azonban, hogy egyelőre még kevesen próbálták ki, illetve használják mindennapjaikban.

Egyébként a négy évesnél idősebb magyarok 3,5 százaléka él tévé nélküli háztartásban, de közülük 186 ezer személy a neten azért néz különböző tévés tartalmakat – közölte a Nielsen Közönségmérés.

Ha még érdekli a reklámpiac: cmsales.hu (x)

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik