Új, országos kereskedelmi rádiós frekvenciaterv kidolgozására kérte fel a Médiatanács a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság hivatalát, miután idén novemberben az országos kereskedelmi rádió, a Class FM határozott időre szóló jogosultsága hét év múltán lejár. A médiatörvény szerint a jogosultság legfeljebb hét évre érvényes és egyszeri alkalommal – kérelemre – öt évre megújítható.
A Class FM szolgáltatója a törvényi előírás szerint időben kérte az új szerződés kötését a lejáró jogosultságra. A tulajdonosi joggyakorlás körében a Médiatanács a médiaszolgáltatási jogosultságok megújítása során belátása szerint dönthet arról, hogy kíván-e élni a rendelkezési jogával, tehát hasznosítja-e a médiaszolgáltatási lehetőséget, és ha igen, akkor pályázati eljárást folytat-e le vagy változatlan feltételekkel megújítja a korábbi médiaszolgáltatási jogosultságot. A törvény alapján a kérelmet a Médiatanács a jogszabályok biztosította hatáskörében mérlegelése szerint bírálja el, és jelen esetben a kérelemnek nem adott helyt.
A Médiatanács a döntéssel egy időben gondoskodott új pályázati terv kidolgozásáról: év végéig egy bővülő vételkörzetű, új szolgáltatás pályázható majd, így nyitva marad a kapu a Class FM szolgáltatójának is – nyertes pályázat benyújtása esetén – a jelenlegi rádiózás folytatására, írja az NMHH közleményében.
A Class FM-et működtető Advenio Zrt.-t idén májusban vásárolta meg a Sláger Rádió Zrt. Simicska Lajostól, a Class FM korábbi tulajdonosától. A 24.hu kereste az ügyben a 2,7 millió hallgatóval rendelkező rádió új tulajdonosait, hogy mit tesznek az ügyben. A rádió első reakciója ide kattintva olvasható.
Médiatanácsi oké a Mediaworks-PLT fúzióra
A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság Médiatanácsa hétfői ülésén megadta az előzetes szakhatósági hozzájárulást ahhoz, hogy a Mediaworks Hungary Zrt. egyedüli irányítást szerezzen a Pannon Lapok Társasága Kiadói Kft.-ben, amelyről a végső döntést a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) mondja ki. A vállalkozások közötti összeolvadások engedélyezésével kapcsolatos versenyhatósági eljárásnál a Médiatanács feladata szakhatósági eljárás keretében biztosítani, hogy a médiapiacon részt vevő vállalkozások fúziója esetén egy piaci szereplő se kerülhessen olyan erőfölénnyel járó helyzetbe, amely esetlegesen a tartalomkínálat szűkülését eredményezhetné. A vállalati összeolvadások engedélyezhetősége a GVH jogkörébe tartozik.
A korábbi hírek szerint egyébként nem csak a Mediaworks vásárol be éppen, de egy, a felcsúti polgármesterhez kapcsolható üzleti érdekeltség felvásárolná magát a Mediaworks céget is.
A Médiatanács hétfőn egyébként a gyulai és a velencei helyi rádiós frekvenciákról is határozott.