Attól tartanak a CNBC-nek nyilatkozó szakemberek , hogy a Twitter könnyen felvásárlási célponttá válhat. A Wedbush elemzőcég szakértője, Michael Pachter egyenesen a “közösségi média Yahoo-jaként” emlegette az ismert közösségi szolgáltatást a CNBC-nek, miután a Twitter-részvények célárfolyamát az elemzők 20-ról 14 dollárra csökkentették, illetve a napokban meglehetősen nagyot – 10 százalékot – esett az árfolyam.
Pachter azért említette párhuzamos példaként pont a Yahoo-t, mert az internetes tartalomszolgáltatás egyik úttörőjének számító, de a web 2.0 világában jócskán alulteljesítő Yahoo-t épp a napokban vásárolta fel a Verizon, mindössze 4,8 milliárd dollárért, ami nagyon elmaradt a cég korábbi értékéhez képest, hiszen a Microsoft évekkel ezelőtt még jóval magasabb összeget is megadott volna a médiavállalat tulajdonjogáért, de akkor elutasították a felvásárlási ajánlatot.
A Twitter célárfolyamát azután csökkentették az elemzők, illetve azután esett a héten 10 százalékot az árfolyam, hogy a közösségi médiás cég nemrégiben közzétette legutóbbi üzleti eredményeit, amelyek alapján ugyan várt felett nőtt a social media felületet rendszeresen használók tábora (a negyedév alatt 3 millióval 313 millióra nőtt a legalább havonta belépő userek száma) és ugyancsak várt felett emelkedett a bevétel és a nyereség is a második negyedévben, de a cég vezetése a következő időszakra a hirdetési bevételek csökkenését is kilátásba helyezte, márpedig a cég leginkább ezekből tartja el magát. Jack Dorsey, a Twitter vezérigazgatója a vállalati közleményben azt írta, hogy a várt árbevételt 590 és 610 millió dollár közé várja a következő időszakban, márpedig ez jóval alacsonyabb az elemzők által prognosztizált 678 millió dollárnál. A cég vezetése azt is bejelentette, hogy a hirdetők bizalmának erősítése érdekében a következő időszakban fejleszteni fogja a látogatottságmérőjét, a visszajelzési rendszerét és más új szolgáltatásokat is bevezet.
A Twitter az áprilistól júniusig tartó második negyedévben 602 millió dollár árbevételt el, ami 20 százalékkal haladta meg a 2015 azonos időszakában elért eredményt. A bevételeikből egyébként 585 millió forint reklámokból származott, ami 18 százalékkal volt több a megelőző év azonos időszak adatához képest.
A cég amúgy még mindig az Egyesült Államokban a legerősebb, a bevételeinek túlnyomó többsége (60 százalék) származik onnan.