Szinte minden országos brit napilap növelte eladásait júniusban a Brexit-népszavazás hatására – derül ki a legfrissebb példányszám-adatokból. Az ABC (Audit Bureau of Circulations – vagyis a brit terjesztés-ellenőrzési szövetség) adatai alapján 2,7 millióval több napilap fogyott a múlt hónapban mint májusban.
A Guardian és a Times nyerte a népszavazást
A Guardian és a Times voltak a hónap nyertesei, melyek olvasótáborukat 3,63 és 2,51 százalékkal tudták növelni – olvasható a warc.com oldalon.
A fogyasztók a megbízható márkákhoz fordultak – kommentálta a példányszámok alakulását Douglas McCabe, az Enders elemzője, aki szerint sokan ugyan a tévévitákra és a közösségi médiára gondolhattak mint a népszavazás legfontosabb médiuma, de ezúttal ez inkább a napilapok eseménye volt – tette hozzá az elemző.
A vasárnapi újságok is profitáltak a helyzetből
Egyébként a vasárnapi újságok is ki tudták használni a felfokozott érdeklődést, így például az Observer 8,42, a Sunday Times 3,67, a Sunday Telegraph 3,23 százalékkal tudta növelni az eladásait. A Daily Telegraph ugyancsak növekedett, de mérsékeltebben: +1,12 százalékot. A Daily Maily 0,28 százalékot növekedett, szemben azzal, hogy a Mail on Sunday valamivel nagyobbat, 0,75 százalékot növekedett májushoz viszonyítva.
Az online is felpörgött
Az online elérések is nagy növekedést mutatnak – derül ki a Guardian egyik cikkéből. A Daily Mail forgalma például 7,88 százalékkal 15 millióra ugrott, míg a Guardian digitális változatát, a theguardian.com oldalt 10,3 millióan nyitották meg naponta, ami 15,48 százalékos növekedés. A sorban harmadik a Telegraph online kiadása lett, amely 29,5 százalékkal 5,6 millióra növelte elérését. A Mirror Group 8,38 százalékos növekedést tudott felmutatni, és valamivel több mint 5 millió látogatója volt.
A legnagyobb növekedést egyébként az Independent érte el, havi szinten 43,77 százalékkal többen voltak kíváncsiak az oldalra, mint máskor. A napi egyedi látogatószámuk egyébként 4,38 millió volt.