Média

Egyesíti erőit az Uber két konkurense

A német Daimler Mytaxi összeolvad eddigi brit riválisával, a Hailóval, így Európa legnagyobb alkalmazás alapú taxihívó szolgáltatója kel versenyre a jövőben az Uberrel.

A német Daimler Mytaxi összeolvad eddigi brit riválisával, a Hailóval, így Európa legnagyobb alkalmazás alapú taxihívó szolgáltatója kel versenyre a jövőben az Uberrel.

Az összeolvadás tényét a két európai közösségi személyszállító megoldás tulajdonosa jelentette be kedden.

A megállapodás szerint a Daimler 60 százalékos, a Hailo tulajdonosai 40 százalékos részesedést kapnak az új cégben, amely a Mytaxi márkanév alatt, a cég mostani platformja alapján fog működni. A tranzakció készpénzmentes, azt teljes egészében részvénycserével hajtják végre. Az új cég vezérigazgatója Andrew Pinnington lesz, aki jelenleg a Hailo élén van, a székhely Hamburgban lesz.

A cégek közlése szerint egyébként a közös vállalat 70 millió felhasználóval, több mint 50 városban 100 ezer regisztrált taxisofőrrel rendelkezik majd kilenc európai országban  – tudósít az MTI.

A Mytaxi felülete
A Mytaxi felülete

A Hailo jelenleg Nagy-Britanniában, Írországban és Spanyolországban működik. A Mytaxi Ausztriában, Németországban, Olaszországban, Lengyelországban, Portugáliában, Spanyolországban és Svédországban érhető el. A Mytaxi annyiban különbözik az Ubertől, hogy nem saját sofőrökkel dolgozik, hanem taxiscégekkel működik együtt.

A Mytaxi és a Hailo konkurense, az Uber egyébként épp a napokban szüntette be a magyarországi szolgáltatását a közösségi személyszállítók számára egyre kedvezőtlenebb szabályozási feltételek következtében. Az Uber helye azonban nem teljesen marad betöltetlenül, érkezik ugyanis például a Taxify nevű applikáció Magyarországra is. A rendszer azonban azonos tarifával működik majd, mint a hagyományos sárga fóliás taxik.

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik