Magyarországon egyedülálló és világviszonylatban is úttörőnek számító szolgáltatással, 360 fokos 3D térhatású videók és animációk készítésével lépett piacra a Virtu360 Kft., mely a Merlin Communications ügynökség 50 százalékos tulajdonrészével jött létre. A szolgáltatás olyan új marketingkommunikációs lehetőségeket teremt a vállalatok számára, amelyek teljes mértékben a nézőt helyezik az események középpontjába.
„Már a 90-es években megjósolták, hogy milyen feltételeknek kell teljesülnie ahhoz, hogy a virtuális valóság széles körben elterjedjen. A technológia végül 2015-re ért el erre a szintre, amire az online platformok is gyorsan reagáltak: a YouTube például már májustól támogatta a 360 fokos videók terjesztését, novembertől pedig a 360 fokos 3D térhatású filmek lejátszását is. A tartalomszolgáltatók azonban csak most próbálnak felzárkózni azzal, hogy feltérképezik és kihasználják a VR-ben rejlő lehetőségeket. Ez abból is fakad, hogy az üzletekben még mindig nem érhetőek el olyan kamerák, amelyek lehetővé teszik a megfelelő minőségű felvételek készítését, ezért saját eszközt fejlesztettünk, amely egyedülálló módon, nemcsak 360 fokos, hanem egyben 3D térhatású, nagyfelbontású filmek felvételére alkalmas” – mondta Arany-Tóth László, a Virtu360 vezető fejlesztője.
A Merlin egyébként azonkívül, hogy a befektetéssel szolgáltatás-portfólióját és ügyfélkörét kívánja bővíteni, célul tűzte ki azt is, hogy úttörő szerepet vállaljon a virtuális valóság marketingkommunikációban történő felhasználásának megismertetésében, továbbá az új médiával kapcsolatos marketing ismeretek terjesztésében.