A megközelítőleg 4,1 millió magyarországi háztartásban közel 3,5 millió előfizetéses televíziós szolgáltatást vesznek igénybe. A fennmaradó több mint 600 ezer háztartás többségében a tető- vagy szobaantennával fogható digitális földfelszíni sugárzású adásokat nézik – derül ki a Nemzeti Média és Hírközlési Hatóság legújabb gyorsjelentéséből, mely a tíz legjelentősebb magyarországi műsorterjesztő önkéntes adatszolgáltatásán alapul és az előfizetéses televíziós szolgáltatások piacának mintegy 93 százalékát fedi le.
A gyorsjelentésben szereplő szolgáltatók (Magyar Telekom Nyrt., Invitel Zrt., UPC Magyarország Kft., DIGI Kft., PR-Telecom Zrt., Tarr Kft., ViDaNet Zrt., Parisat Kft., UPC DTH S.ŕ.r.l., Antenna Hungária Zrt.) 2016. május végén 3,266 millió előfizetést tartottak nyilván. Májusban, a gyorsjelentésben szereplő szolgáltatók előfizetőinek 73 százaléka vett igénybe digitális szolgáltatásokat.
A digitális előfizetéseken belül májusban 1,364 millióról 1,377 millióra nőtt a kábeltelevízióra vagy IPTV-re előfizetők száma. A vezeték nélküli (műholdas, parabolaantennával fogható) szolgáltatást 902 ezren vették igénybe, a MinDig TV Extra szolgáltatásnak pedig 106 ezer előfizetője volt a hónap végén.
A vizsgált hónapban a gyorsjelentésben szereplő szolgáltatók adatai szerint, 42,2 százalékra emelkedett a digitális kábeltévére vagy IPTV-re előfizetők aránya. A vezeték nélküli előfizetések részesedése 30,9 százalék volt májusban, az analóg kábeltelevíziós szolgáltatásra előfizetők aránya 27 százalékra csökkent.
A gyorsjelentés az analóg és digitális vezetékes szolgáltatások – kábeltelevízió és IPTV – piacán az összes előfizetések közel 90 százalékát fedi le. A jelentésben szereplő szolgáltatók vezetékes előfizetéseinek száma májusban 2,258 millió volt, ezen belül az analóg előfizetések száma az előző havi 886 ezerről 880 ezerre csökkent.
A vezetékes szolgáltatásoknál a piacvezető UPC részesedése 26,1 százalék, második helyen a Telekom állt 23,5 százalékkal, amelyet a DIGI követett 23,0 százalékkal.
A vezeték nélküli szolgáltatásokban a piacvezető DIGI 29,6 százalékot mondhat magáénak, majd a Telekom következik 29,5 százalékkal, a harmadik helyen a UPC található 28,8 százalékkal. 2016. május végén, a MinDig TV Extra az előfizetők 10,3 százalékát érte el.