A Magyarországon az RTL Magyarországgal jelenlévő nemzetközi médiavállalat 9,5 százalékkal 1,432 milliárd euróra tudta növelni az előző évi azonos időszakban még 1,308 milliárd eurós árbevételét 2016 első negyedévében. Az árbevétel ekkora léptékű ugrását főleg a FremantleMedia és a Mediengruppe RTL Deutschland remek teljesítményének, valamint az RTL csoport digitális területeinek gyors növekedésének köszönhetik.
Látványosan nőtt a társaság profitja is: az EBITA 18 százalékkal 229 millió euróval lett több mint a 2015 első negyedéves 194 millió euró, ami főleg a Mediengruppe RTL Deutschland és a FremantleMedia nagyobb profitjának volt köszönhető. Az EBITA margin is emelkedett, méghozzá 16 százalékra, szemben az előző év azonos időszakában mért 14,8 százalékával.
Rendkívül népszerű az online videószolgáltatásuk, amely 58,4 milliárd videómegtekintetést ért el, ami 212 százalékos növekedés 2015 azonos időszakához képest. Érdekes az is, hogy a cégcsoporthoz tartozó FremantleMedia több mint 240 YouTube csatornával rendelkezik, és ezek együttesen 3,9 milliárd videómegtekintést produkáltak, ami 44,4 százalékos növekedés.
Az eredmények kapcsán Anke Schäferkordt és Guillaume de Posch, az RTL Csoport társ-vezérigazgatói közös közleményükben elégedetten nyugtázták az adatokat.
Nagyon erős üzleti negyedévünk volt, Európa-szerte nagyon pozitívan teljesített a tévés üzletágunk, és a FremantleMedia is pozitív irányba járult hozzá a kimagasló eredményekhez.
Hozzátették, hogy az év hátralévő időszakára is kedvezően alakuló üzleti mutatókra számítanak.
A közleményben megemlítették a digitális területek által végrehajtott Smartclip akvizíciót is, amelynek köszönhetően jelentősen növekedni tudott a digitális területük.
A további részleteket, a teljes 2016 Q1-es gyorsjelentést ide kattintva találhatja meg.
(Kiemelt kép: az RTL Group székháza)