Média

2 hónap után megszűnik a New Day

The New Day
The New Day
Három évtized után újra indult nyomtatott országos napilap az Egyesült Királyságban, de alig két hónap alatt óriási bukta lett a vége. Pénteken megszűnik a februárban létrejött The New Day.

A kiadó, a Trinity Mirror pénteken jelenteti meg utoljára a két hónappal ezelőtt elindított New Day című lapot, miután az újság nem hozta a várt számokat: példányszáma 30 ezer példányra esett – értesült a Guardian több, a kiadónál dolgozó forrásból.

A Daily Mirrort is kiadó médiavállalat a lapot eredetileg azoknak szánta, akik szeretik a nyomtatott újságokat, és február végén, az indulást követő promóciós időszakban még 200 ezer példányban nyomták, és eleinte ingyenesen, majd fél áron volt kapható AAz indulást egy 5 millió angol fontba kerülő tévékampánnyal is megtámogatták, de ez sem vezetett eredményre. Ahogy arról már beszámoltunk, kifejezetten kudarcosan indult a lap.

A Guardiannek egyébként két szerkesztőségi forrás is megerősítette, hogy megszűnik a lap, amelyből pénteken jön ki az utolsó szám. Érthető módon  a kiadó részvényeseit nem villanyozta fel az ügy: a Trinity részvények árfolyama 3 éves mélypontra esett szerdán. A kiadó hosszú távú célja egyébként az volt, hogy 200 ezer példány menjen el a lapból, és ez alapján tettek vállalásokat a hirdetők felé. Emiatt most a Trinity kénytelen lesz visszafizetni a pénz egy részét, vagy felajánlani más termékeiben megjelenést.

A megszűnő újságot amúgy 20-30 újságíró állította elő az elmúlt hónapokban.

kép: Facebook / The New Day UK
Amióta 50 pennyért árulták – folyamatosan esett a példányszám. Kép: Facebook / The New Day UK

Merész kísérlet volt szembemenni a trenddel

A brit Daily Mirror című lapot is kiadó Trinity Mirror február 29-én indította el 40 oldalas új napilapját, mely harminc év után az első új országos napilapként jelentkezett az Egyesült Királyságban. A lap indításának időzítése azért is érdekes volt, mert az elmúlt két évben több mint egymillióval kevesebb fogyott a nyomtatott újságokból.  A New Day voltaképpen egy merész, de ezek szerint sikertelen kísérlet volt arra, hogy visszacsábítsák az olvasókat a print média vásárlására.

Simon Fox, a Trinity vezérigazgatója még az induláskor azt mondta, hogy miközben több mint 1 millió emberrel kevesebben vásárolnak lapokat, jelentős részük szerinte visszacsábítható egy jó termékkel. “A print újraélesztése fontos része a stratégiánknak, párhuzamosan a digitális transzformációval, mivel a kettő között nem kell választani: az újságok a digitális korban is tovább élhetnek, ha képesek valami mást kínálni”.

Az új napilapot kifejezetten jó minőségű papírra nyomtatták, és modern stílusban és hangvételben dolgozták fel a híreket. A célcsoportjukba egyaránt beletartoztak a nők és a férfiak, akiket az jellemez, hogy valami másra vágynak, mint ami jelenleg elérhető.

A lapindítás azért is keltett feltűnést, mert a legtöbb kiadó inkább távolodik a print lapoktól és a fókuszt a digitális növekedésre helyezi. A brit The Independent tulajdonosa például pont a New Day indulásakor szüntette meg a napilap nyomtatott változatát, és a vasárnapi kiadást is inkább becsukták, hogy a webre fókuszálhassanak.

Egyébként a Trinity Mirror többi lapja sem áll igazán jól a nyomtatott lappiacon, a fő bulvárlapjuk, a Daily Mirror és a regionális lapjaik is folyamatosan olvasókat veszítenek. Így aztán a részvényeseknek valóban van oka az idegességre.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik