Közzétette a 2015-re vonatkozó üzleti eredményeit az RTL Magyarországot (M-RTL Zrt.) is tulajdonló nemzetközi médiakonszern, az RTL Group.
Ezzel együtt a digitális területek ma még csak a cégcsoport összbevételének 8,4 százalékát jelentik, a maradék 53,7 százalék tévés és rádiós hirdetési bevételekből származik. (Az RTL Magyarországon ugyan nem rendelkezik rádióval, de külföldön több rádiócsatorna is hozzájuk tartozik.)
Az RTL csoport bevételeinek 22 százaléka származott tartalomból, míg 4,1 százaléka (248 millió euró) különféle platformbevételekből (kábel, műhold, IPTV), valamint 11,8 százaléka egyéb területekről.
A legnagyobb növekedést a Mediengruppe RTL Deutschlandnak köszönhetik, egyrészt a növekvő digitális területek révén, másrészt a kedvezően alakuló devizaárfolyamoknak köszönhetően.
Az RTL digitális bevételei nem csak az organikusan növekedésnek, de felvásárlásoknak, fejlesztéseknek köszönhetően is nőttek több mint 72 százalékot. Az RTL Digital Hubhoz tartozó BroadbandTV éves szinten 102 százalékot, a StyleHaul 87 százalékot, a SpotX 56 százalékot nőtt.
A ma publikált üzleti jelentésből az is kiderül, hogy az RTL Group 2016 januárjában havi szinten körülbelül 11 milliárd videómegtekintetést produkált, ami 87 százalékkal több a 2015 januári adatokhoz képest.
Az RTL csoport 2015 júniusában hozta létre az RTL Digital Hubot, amely a cégcsoport digitális portfólióbővülését menedzseli, támogatást nyújt a nemzetközi terjeszkedéséhez, valamint új befektetési területek után kutat az online videós piacon.
Anke Schäferkordt és Guillaume de Posch, az RTL Group társ-vezérigazgatói közös közleményükben azt írták, hogy a saját tartalmak előállítása és a megvásárolt tartalmak jogai jelentik a növekedésüket biztosító kulcsterületeket egyikét. A közlemény hozzáteszi, hogy a globális gazdasági helyzet ugyan vegyes képet mutatott, de 2015 rekord év volt az RTL csoport számára. A cég történetében most először értek el 6 milliárd euró árbevételt, de a profit (EBITDA) is minden idők legmagasabbika lett. Hozzátették, hogy a legnagyobb profitcenterük, a Mediengruppe RTL Deutschland jelentős növekedésének köszönhetően immáron a negyedik egymást követő évben érnek el rekord eredményeket.
“Az Észak-Amerikában végrehajtott digitális fejlesztések (BroadbandTV, StyleHaul és SpotX) révén az online videóink kritikus tömeget értek el nagyon rövid idő alatt. Ez pedig megmutatkozott az üzleti eredményeinkben is. A digitális terület az RTL nagyon fontos és gyorsan növekvő lába lett, a televízió és a tartalomgyártás mellett.”
– írták a közleményben.
Az EBITDA (kamatok, adózás és értékcsökkenési leírás előtti eredmény) egyébként 1167 millió euró lett, ami 2 százalékos növekedés 2014-hez képest.
Egyébként az RTL Group egyik legnagyobb konkurensének, a ProSieben.Sat1-nek (a TV2 egykori német tulajdonosának) is remek üzleti éve volt, többek között a digitális terén véghez vitt növekedésnek is köszönhetően.