Az európai Sky kereskedelmi tévét működtető Sky Plc cég 45 millió dollárt fektet a Netflix délkelet-ázsiai megfelelőjébe, az Iflix nevű streamingszolgáltató vállalkozásba, illetve tartalmi és technológiai együttműködésről is megállapodás született – írja a The Wall Street Journal. A Broadbandnewstv.com pedig ugyancsak most közöl cikket arról, hogy a Sky 6 millió dollárt fektet a Fubo TV nevű, amerikai székhelyű nemzetközi streaming cégbe.
A Netflix ázsiai konkurense még inkább felpörgeti magát
Az Iflix számára nyújtott tőkeinvesztíció révén a cég fel kívánja gyorsítani terjeszkedését Malajziában, Tájföldön és a Fülöp-szigeteken, valamint Közel-Keleten és Afrikában új piacokra törne be.
A The Wall Street Journal egyébként már januárban, amikor bejelentették, hogy a Netflix további 130 országban, köztük Magyarországon is megjelenik, arról cikkezett, hogy a Netflix konkurensei tárgyalásokat folytatnak arról, hogy hogyan működhetnének együtt, mivel a Netflix terjeszkedése miatt egyre erőteljesebb a verseny a piacon a tartalmak iránt.
2 dollárért szolgáltat Délkelet-Ázsia legizgalmasabb streaming szolgáltatója
A szerdai bejelentés alkalmával Andrew Griffith, a Sky pénzügyi igazgatója (CFO) a 2015 májusában elindult Iflixet Délkelet-Ázsia legizgalmasabb és leggyorsabban növekvő streaming szolgáltatójaként említette, hozzátéve, hogy számos lehetőséget látnak az együttműködésre a bővülés érdekében.
Patrick Grove, az Iflix társalapítója pedig azt mondta, hogy technológiai, tartalomvásárlási és előállítás terén fognak együttműködni.
A cég a szolgáltatásait kevesebb mint 2 dollárnak megfelelő maláj ringgitért biztosítja Malajziában, ami körülbelül ötöde annak a 10 dolláros összegnek, amit a Netflix az Egyesült Államokban elkér az amerikai előfizetőitől, igaz, utóbbinak jóval nagyobb a tartalomkínálata.
6 millió dollár a Fubo TV-nek is
A másik befektetést a Sky a Fubo TV-be helyezi el, egyelőre 6 millió dollár értékben. Az amerikai székhelyű nemzetközi streaming cég prémium sportvideós tartalmakat tesz elérhetővé előfizetők számára.
“Izgatottak vagyunk, hogy befektethetünk a Fubo TV-be, hiszen az előfizetőink egyre több és több tartalmat szeretnének fogyasztani, bárhol és bármikor. A mostani befektetés a Sky számára egy kiváló lehetőség, és várjuk, hogy együtt dolgozhassunk a Fubo TV-vel az új növekedési lehetőségek felkutatása érdekében”.
– ezt Emma Lloyd, a Sky vállalati fejlesztési és stratégiai befektetési részlegének igazgatója nyilatkozta.
Az Európa egyik vezető szórakoztató médiacégétől érkező támogatás, illetve befektetés a Fubo TV társalapítója és egyben vezérigazgatója, David Gandler szerint hozzájárulhat ahhoz, hogy vezetővé váljanak az OTT szolgáltatások terén.
Nem csak az online videókra mozdul rá a Sky
A Sky az online videók világának nagyon aktív befektetője, többek között olyan cégekben van tulajdonrésze mint a Pluto TV nevű streaming aggregátor, a Whistle Sport, valamint a Roku nevű webtv. Sőt nemrégiben jelentették be, hogy a Sky befektet a sportmarketinggel foglalkozó InCrowd Sports cégbe,valamint a programmatic típusú reklámértékesítéssel foglalkozó DataXu, valamint a TV4 Entertainment nevű OTT videós szolgáltatást működtető cégbe.
Nem a Sky az egyetlen tévétársaság, amely erős szereplővé válik az online világban. Épp ma számoltunk be róla, hogy az RTL Group üzleti eredményei alapján a digitális lábuk milyen nagyot nőtt, néhány napja pedig a TV2 egykori tulajdonosáról, a ProSieben.Sat1-ről derült ki hasonló.