Média

A New York Times is beszáll a reklámblokkolás elleni harcba

Újabb tartalomszolgáltató lép be a reklámblokkolót használó felhasználók ellen keményen fellépő szerkesztőségek táborába. A látogatók dönthetnek, vagy fizetnek a tartalomért, vagy elviselik a reklámokat.

new york times (new york, )
A The New York Times központja

A The New York Times hétfőn elkezdte tesztelni azt a rendszert, amivel fel kívánnak lépni a reklámokat letiltó, adblockereket ellen. Mivel egyelőre csak tesztről van szó, így nem minden felhasználó találkozik a dologgal – számolt be az Ad Age a szóvivőjük szavai alapján.

A The New York Times azt a megoldást választotta, hogy ha észleli, hogy a látogató reklámblokkolót használ, akkor felszólítja, hogy azt kapcsolja ki az oldalon, vagy fizessen a tartalmakért.

“A legjobb dolgok nem ingyenesek. Ön jelenleg egy reklámblokkolót használ, azonban a hirdetések teszik lehetővé számunkra, hogy finanszírozzuk a tartalom-előállítást. Hogy továbbra is élvezhesse a Timest, kérjük támogasson bennünket a következők szerint”

– áll a figyelmeztetésben, ami megjelenik a reklámblokkolót használók képernyőjén.

Az Ad Age azon kérdésére, hogy azokkal, akik egyik opciót sem választják, tehát nem kapcsolják ki a reklámblokkolót, de nem is fizetnek a tartalomért, mihez kezd majd a szerkesztőség, tervezik-e, hogy kitiltják ezeket a látogatókat, a szóvivő csak sejtelmes választ adott, mondván, több opciót is kipróbálnak a tesztek során.

A szóvivő hozzátette, a céljuk alapvetően az, hogy tájékoztassák az embereket a reklámblokkolás okozta károkról és arra ösztönözzék a látogatókat, hogy tegyék fehér listára a nytimes.com címet, vagyis a reklámtiltás erre az oldalra ne vonatkozzon.

Érdekel a content marketing?

banner_300x250_fiu_nlc_24
Jelentkezz a márciusban induló képzésre!

A szóvivő ezek után arról beszélt, hogy a reklámblokkolók nem szolgálják a fogyasztóik érdekeit sem, hiszen a minőségi tartalom-előállítás költséges, és a digitális hirdetések teszik lehetővé, hogy a The New York Times és más magas minőségű oldalak a munkájukat végezhessék.

Egyébként egy február végi iparági konferencián a New York Times vezérigazgatója, Mark Thompson szavai már előrevetítették, hogy várhatóan fellépnek majd a reklámblokkolás egyre terjedő jelensége.

Egyre népesebb a reklámblokkolás ellen fellépők klubja

Az elmúlt időszakban egyre több kiadó lép fel a reklámtiltás ellen, többek között a The Washington Post és Forbes. A Wired más megoldással kísérletezik: ők heti 1 dollárt kérnek a reklámmentességért a látogatóktól, akik ha nem fizetnek és továbbra is reklámblokkolót használnak, akkor nem tudják megnyitni az oldalon lévő cikkeket.

Éppen tegnap számoltunk be arról, hogy az Egyesült Királyságban a Trinity Mirrror és a The Telegraph is elkezdett fellépni az ad-blockereket használó felhasználók ellen.

Ha még érdekli a reklámpiac: cmsales.hu (x)

Ajánlott videó

Olvasói sztorik