A The New York Times hétfőn elkezdte tesztelni azt a rendszert, amivel fel kívánnak lépni a reklámokat letiltó, adblockereket ellen. Mivel egyelőre csak tesztről van szó, így nem minden felhasználó találkozik a dologgal – számolt be az Ad Age a szóvivőjük szavai alapján.
A The New York Times azt a megoldást választotta, hogy ha észleli, hogy a látogató reklámblokkolót használ, akkor felszólítja, hogy azt kapcsolja ki az oldalon, vagy fizessen a tartalmakért.
“A legjobb dolgok nem ingyenesek. Ön jelenleg egy reklámblokkolót használ, azonban a hirdetések teszik lehetővé számunkra, hogy finanszírozzuk a tartalom-előállítást. Hogy továbbra is élvezhesse a Timest, kérjük támogasson bennünket a következők szerint”
– áll a figyelmeztetésben, ami megjelenik a reklámblokkolót használók képernyőjén.
Az Ad Age azon kérdésére, hogy azokkal, akik egyik opciót sem választják, tehát nem kapcsolják ki a reklámblokkolót, de nem is fizetnek a tartalomért, mihez kezd majd a szerkesztőség, tervezik-e, hogy kitiltják ezeket a látogatókat, a szóvivő csak sejtelmes választ adott, mondván, több opciót is kipróbálnak a tesztek során.
A szóvivő hozzátette, a céljuk alapvetően az, hogy tájékoztassák az embereket a reklámblokkolás okozta károkról és arra ösztönözzék a látogatókat, hogy tegyék fehér listára a nytimes.com címet, vagyis a reklámtiltás erre az oldalra ne vonatkozzon.
A szóvivő ezek után arról beszélt, hogy a reklámblokkolók nem szolgálják a fogyasztóik érdekeit sem, hiszen a minőségi tartalom-előállítás költséges, és a digitális hirdetések teszik lehetővé, hogy a The New York Times és más magas minőségű oldalak a munkájukat végezhessék.
Egyébként egy február végi iparági konferencián a New York Times vezérigazgatója, Mark Thompson szavai már előrevetítették, hogy várhatóan fellépnek majd a reklámblokkolás egyre terjedő jelensége.
Egyre népesebb a reklámblokkolás ellen fellépők klubja
Az elmúlt időszakban egyre több kiadó lép fel a reklámtiltás ellen, többek között a The Washington Post és Forbes. A Wired más megoldással kísérletezik: ők heti 1 dollárt kérnek a reklámmentességért a látogatóktól, akik ha nem fizetnek és továbbra is reklámblokkolót használnak, akkor nem tudják megnyitni az oldalon lévő cikkeket.
Éppen tegnap számoltunk be arról, hogy az Egyesült Királyságban a Trinity Mirrror és a The Telegraph is elkezdett fellépni az ad-blockereket használó felhasználók ellen.