A tranzakció létrejötte a TV2 után a második legnagyobb partner érkezését jelenti, de egyben az Atmedia történetének eddigi legszélesebb körű portfóliójának megszületését is – írja az mmonline.hu.
Az MTVA tévés csomagjának megszerzésével az Atmedia már 38 csatorna kizárólagos reklámértékesítőjévé válik.
A kereskedőház 5 éve „mindössze” 9 csatornával indult, majd 2013-ban nagyot ugrott a cég a Viasat3 és Viasat 6, a National Geographic, és Nat Geo Wild csatornák bevonásával, a bővülés pedig azóta is folyamatos volt – emlékeztet a portál.
„A közmédia csatornáinak nézettsége folyamatosan növekszik, a jövő évi kiemelt sportesemények – nyári olimpiai játékok, labdarúgó EB, Bajnokok Ligája, Forma-1 – pedig még nagyobb számban vonzzák majd a nézőket így a hirdetőket is. Azáltal, hogy 30 év után ismét kijutott a magyar válogatott is a labdarúgó EB-re, már most érezhetően megmozdult a hirdetői piac” – magyarázta Lukács Csaba, az Atmedia ügyvezető igazgatója az oldalnak. Hozzátette: arra is számít, hogy az idei év után jövőre folytatódik a lakossági fogyasztás növekedése, így a hirdetők több reklámidőt vásárolnak; például 2014-ben a felpörgő lakossági fogyasztásnak köszönhetően közel 10%-kal növekedett a tévés reklámköltések összege és 2015-ben, valamint 2016-ban is növekvő reklámköltésekkel számolunk.
Az Atmedia egyébként úgy tudja árulni a köztévé reklámfelületeit, hogy az ezzel kapcsolatos tendert nem ő, hanem a Rogán Antal szomszédjának, Csetényi Csabának az érdekeltségébe tartozó Media Services Company (MSC) nyerte meg. Az Atmedia azonban végül szerződést kötött a MSC-sel.