A ProSiebenSat.1 német médiavállalat 3,2 milliárd euró árbevételt ért 2015-ben, szemben a 2014-es év 2,9 milliárd eurós forgalmával.
A társaság eredménye is szépen alakult. Az EBITDA (kamatfizetés, adózás és értékcsökkentési leírás előtti üzemi eredmény) 9,2 százalékkal 925,5 millió euróra növekedett a 2014-es 847,3 millió euróról, míg a nettó (vagyis adózás utáni) jövedelem 11,6 százalékkal, 467,5 millió euróra ugrott meg.
A müncheni székhelyű cégcsoport az árbevételei 39,5 százalékát egyébként nem televíziós hirdetésből szerezte, ami jelentős növekedés az előző időszak 33,6 százalékához képest. A cég egyre inkább szeretné magát függetleníti a reklámpiactól, legalábbis most az a tervük, hogy 2018-ra a nem reklám alapú bevételek már 50 százalékot tesznek ki.
2015 egy újabb rekord év volt a ProSiebenSat.1 számára, ismét valamennyi területen növeltük a nyereségünket
– mondta Thomas Ebeling vezérigazgató, aki beszámolt a 2016-os terveikről is. Eszerint az idei évben újabb 10 százalékkal növelnék meg az árbevételüket.
A tévé és a digitális területeink hozzáadott értékkel történő összekapcsolása teszi számunkra lehetővé az újabb növekedést
– mondta Ebeling.
A ProSiebenSat.1 2013 végén adta el a magyar TV2-t az addigi vezérigazgatónak, Simon Zsoltnak és Yvonne Dedericknek, akik az úgynevezett management-buy-out (MBO), vagyis a menedzsmenttagok által véghez vitt kivásárlást hitelből finanszírozták. (Ez utóbbi kapcsán később kiderült, hogy Simicska Lajos üzlettársa, Fonyó Károly cége, a Megapolis Media is segítséget nyújtott.) A TV2-től azóta Simonék is megváltak, jelenleg a cégcsoport Andy Vajna kormánybiztos MBC nevű vállalkozása nevén van. A kormánybiztos cége egyébként az állami hátterű Magyar Export-Import Banktól (Eximbank) kapott közel 7 milliárd forintos hitelt is felhasználva fizette ki a vételárat.