Média

Rengeteg hirdetést tiltott le a Google

google hirdi tiltas
google hirdi tiltas
Több mint 760 millió hirdetést blokkolt a Google tavaly. Óriási a növekedés 2014-hez képest.

A Google a blogjában tette közzé a meglehetősen riasztó statisztikát arról, hogy milyen sok hirdetést kellett letiltaniuk 2015-ben: majdnem 50 százalékkal többet mint 2014-ben.  A tiltásokra azért került sor, mert a hirdetők valamilyen formában megsértették az internetes óriás szabályzatát, például csalást tartalmaztak, hamis állítást terjesztettek, vagy akár a hirdetésre kattintva fertőzés érte a látogatókat.

Nincs könnyű helyzetben a cég, hiszen óriási a hirdetésmennyiség, amit ellenőriznie kell: ha például minden egyes hirdetést egyesével ellenőriznének, akkor ez akár 25 évet is igényelhetne akkor is, ha hirdetésenként az ellenőrzés mindössze egyetlen másodperc lenne. A cégnél, bár számtalan dolgot automatizáltak, ezt azért teljesen nem tudják gépekre bízni. A blogbejegyzés alapján például több mint 1000 embert csak azért foglalkoztat a Google, hogy kiszűrje ezeket a reklámokat.

Egyébként több mint 10 ezer oldalt blokkoltak a keresőben és 18 ezer accountot tettek elérhetetlenné amiatt, mert hamis termékeket árultak, valamint 12,5 millió egészségügyi hirdetéssel is gond akadt, mert illegális gyógyszereket népszerűsítettek, vagy hamis információkat közöltek. Sok panasz érkezett a testsúlycsökkentést ígérő reklámokra is. Ezekből 30 ezernél is többet tett elérhetetlenné a vállalat, mivel hihetetlen állításokkal próbálták a fogyasztókat becsapni.

Nagyon sok gondot okoznak a látogatóknak az adathalász oldalakra mutató hirdetések is: ezekből 7 ezret sikerült megfognia a Google-nek, emellett több mint 10 ezer olyan hirdetést is letiltottak, amelyek kártékony szoftverekre irányították a látogatókat.

A blogbejegyzésben azt is elárulták, hogy 17 millió körül volt 2015-ben azon hirdetések száma, amelyek félrevezető módon próbálták kattintásra rávenni az internetezőket. Tipikus példa, amikor egy számítógépes rendszerüzenetre hasonlító ablak jelenik meg a weboldalon, amelyre a felhasználók gyanútlanul rákattintanak.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik