Elkészült az első budapesti cross-médiás mérés, ami a médiafogyasztás alapos, 151 hiperlokális tartalomszolgáltatásra kiterjedő feltérképezésével az eddigieknél hatékonyabbá teheti a hirdetők reklám- és pr-kommunikációját. A Goldfish névre keresztelt szolgáltatás – ami 2013-ban indult megyeszékhelyek mérésével – a független forrásokból dolgozó Whitereport.hu hiperlokális médiapiaci adatait és az Ipsos médiakutatócég 2 300 fős közönség-mérését összegzi a budapesti projektben, lehetővé téve az adatok kerületi bontását is.
Az eredményekből kiderül:
A cross-médiás mérés nem csak azt mutatja meg, hogy adott médiatípusoknak és médiumoknak mekkora a nézettsége, látogatottsága, olvasottsága, hanem azt is, hogy egy adott célközönség fogyasztási szokásaiban melyik milyen súllyal szerepel, vagyis a nyomtatott lapok, rádiók, tévék, site-ok együttes eléréséről ad információt. A mérések alapját a közel 11 ezer hazai médium független forrásból származó adataira kereshető Whitereport.hu mediabrowser és az Ipsos közönség-kutatása, valamint az ehhez kapcsolódó tervezőszoftvere adja.
A Whitereport.hu mediabrowser adatai alapján egyébként a fővárosban több mint 650 helyi tartalomszolgáltatás (tévé, rádió, nyomtatott és online kiadvány, mozi stb.) működik. Ezekből egyelőre 151 került be a projektbe.
Budapest a legnagyobb, legvonzóbb fogyasztói piac a legtöbb brand számára, és folyamatosan nő a hirdetők igénye a célzott, eladásösztönző kommunikációra is. Az adatainkból többek között az is kiderül, hogy a budapestiek is előszeretettel fogyasztanak helyi híreket, keresik a helyi információkat, vagyis hatékony hiperlokális kommunikációt lehet cross-médiásan folytatni az ország legpotensebb piacán is, mert ezentúl még költséghatékonyabban lehet célozni”
– magyarázza a mérésekkel kapcsolatban Incze Kinga, a Whitereport.hu alapítója. A szakember hozzátette:
A Goldfish révén azonban akár 80 százalék fölötti fővárosi kampányelérés is optimalizálható az adatok segítségével.A Goldfish mérés beindításához egyébként eddig 11 megyeszékhelyet mérték fel, és tavaly novemberben került sor Budapestre. A szolgáltatás egyedi jellege azonban nem csak a hazai piacra korlátozódik.
Világszerte ritka a cross-médiás mérés, amelyek közül elsősorban a brit TouchPointot érdemes kiemelni. Ugyanakkor még nemzetközi szinten is jelentős innovációnak számít a Goldfish hiperlokális, vagyis városi szintű jellege és a szoftveres optimalizálási lehetősége miatt”
– mondja a projektről Feitel Balázs, az Ipsos hazai vezérigazgatója.