Az alig éppen nagykorú, németalföldi fiatalember, Kees van Dijkhuizen supercut technikát alkalmazó, videós munkásságát egy korábbi szösszenetben már méltattuk rovatunkban.
Már akkor sem titkoltuk, hogy lenyűgözőnek tartjuk abbeli érzékét, ahogyan egy-egy alkotó, vagy alkotás leglényegét képes pár pillanatban megragadni, és ezeket emóciókban gazdag montázsokba sűríteni, amit a kiváló zeneválasztás erősít.
Az érzelmekkel való játék az esztendőnyi mozis termést szelektáló, három – illetve elnézést: most már négy – éve indított, Cinema-sorozatában is igen hangsúlyos.
A készítő egyedi kézjegye még annyiban érzékelhető a tavalyi anyagon, hogy a hasonló munkákhoz képest talán több európai, animációs, politikai témájú, illetve művészfilmes, összességében tehát nem tipikusan hollywoodi jelenlét érhető tetten benne; de szívesen vitatkozunk erről: a teljes lista itt böngészgethető.