Light

Se füle, se farka fogkrémreklám

Talán a szándék nem ez volt, de elszúrták a dolgot. Főként a felkelő nap országából láthatunk hasonló tévedéseket.

Eddig a japán reklámok vitték a prímet a marketingvilág igazi idétlenségeiben. Ott minden jóval rikítóbb, nevetségesebb és néha teljesen megmagyarázhatatlan. A hangsúly azon van, hogy eddig… Most viszont bekúszott a képbe egy szpot, ami mindent visz.

Az első fél percben mintha egy, a hátrányos megkülönböztetés elleni kampányanyagot látnánk, aztán amikor főhősünk hazaér, kiderül, hogy mindez csak egy erősen elcseszett hirdetés, ami “a megjelenés csalóka lehet” szlogenjét süti el egy fekete színű, gyógynövényekből készített fogkrémről.

Ismert marketingfogás az előzetes előítéletekre, illetve az azokban való pozitív csalódásra rájátszani, legutóbb a Carlsberg kemény motorosokat felvonultató vírusvideója kapcsán beszéltünk erről, hazai példaként felemlegetve a Nestlé ronda és finom édességét, a Chokitót.

Ha a bőrszínről esik szó, az általánosítással való viccelődés már önmagában sértő lehet sokak számára, mint ahogy a videó közzétevője szerint is rasszista a rövidfilm. A történet pedig teljesen értelmetlen, talán az olasz toalettpapíros rajzfilmben láthattunk ehhez foghatóan zavaros logikájú sztorit.

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik