A globalizációnak köszönhetően egyre csökkennek a távolságok világunkban, akár már a fürdőszobából elérhetőek olyan, közép-európai hátterünknek egzotikusnak számító helyek, mint például India.
A látóhatár kiszélesedése talán szépen, lassan a szűk szemszög tágulásához is vezet. Mindenesetre még mindig rá tudunk csodálkozni, más országukban mennyire elütő a számunkra megszokottól sok minden.
A reklámok, bár sokszor nemzetközi szinten érthető nyelvet beszélnek, alkalmanként kiválóan képesek reprezentálni a nemzetkarakterisztikai vonások eltéréséit, hiszen ami itt az egészséges jólétet szimbolizálja, az másutt kirívóan hivalkodó lehet.
Gondoljuk csak végig, ha a fenti képsort honi viszonyok közé ültetve jelenítjük meg: a csiricsárénak számító lakberendezés itthoni megfelelői között, nem kevésbé ízlésesnek tartott, tiritarka göncöket viselő díva lejt végig vihorászva a trónjáig, miközben pakolják rá a fukszot, és a presszódzsesszrock bajnokai húzzák a lakodalmast, matyóhímzéses népviseletben.
Igaz, ami igaz, a jelenlegi nehéz gazdasági helyzetben biztos befektetésnek tűnik nemesfém ékszereket vásárolni…