Az interneten heves érzelmi reakciókat váltott ki az alábbi ír kampányfilm, amelyet egy baleset-megelőzési céllal kiírt pályázatra beküldött terv alapján készítettek.
Maga a szpot a megtekintése közben használt effektek, a vágás, a lassítás, a zene használatával sejtetve biztosan hat a nézőire, hiszen végig érezzük, hogy valami készülődik. Vagyis igazán túl nagy meglepetés nem ér bennünket a végén, de a reklám mechanizmusa kényelmetlen emóciókat vált ki belőlünk.
Kérdés, hogy mindez hosszú távon is azt eredményezi-e, hogy a volán mögött jobban koncentrálunk, megfontoltan figyelünk az útra, a kocsira, utastársainkra és a környezetünkre, egyszóval magára a vezetésre. Kellően belénk épül vajon az óvatosság?
Ugyanis az üzenet elég egyszerű szimbólumrendszert használ. Minden gépjármű egy töltött fegyver. Mindenkinek, aki benne ül, az ujja a ravaszon van és a pisztolyt egymás, valamint a többi közlekedő fejéhez tartja.
Durva? Igen, az. Viszont inkább ez borzolja az idegeket, mint a sebész a műtőben.