Kultúra

Erdődi Katalin lesz a Trafó következő igazgatója

Farkas Norbert / 24.hu
A Trafó – Kortárs Művészetek Háza
Farkas Norbert / 24.hu
A Trafó – Kortárs Művészetek Háza
Két pályázat érkezett a pozícióra.

A budapesti Trafó Kortárs Művészetek Háza ügyvezető igazgatói munkakörének betöltésére októberben írták ki a pályázatot, mivel Barda Beáta, a jelenlegi vezető már korábban jelezte, hogy 2024 decemberében nyugdíjba vonulna, és nem töltené ki teljesen az egyébként 2027-ig tartó igazgatói mandátumát. A pozícióra két pályázat érkezett, és most megszületett a döntés is, miszerint Erdődi Katalin független kurátor, dramaturg és szakíró lesz a Trafó Kortárs Művészetek Háza következő igazgatója 2025 januárjától.

A hírt a Facebookon tette közzé a másik pályázó, Boross Martin színházi társulatvezető, aki a gratuláció mellett, kritikát is megfogalmazott az eljárással kapcsolatban:

Végignézve a szakmai bizottság tagjainak listáján nem tudok sajnos szó nélkül elmenni amellett, hogy nem volt olyan tag a bizottságban, aki tánccal, zenével vagy képzőművészettel foglalkozik, továbbá olyan szakember, aki a független területről érkezik, ami súlyos mulasztás, ha egy olyan intézmény jövőjéről döntenek mint a Trafó

– írta, hozzátéve, hogy „az ebbéli csalódottságom mit sem von le a másik pályázat értékéből, aminek több lényegi pontjával messzemenőkig tudok azonosulni. Katit nagyon jó szakembernek tartom, és biztos vagyok benne, hogy jó kezekben lesz a Trafó.”

A Boross által megosztott dokumentumon szerepel az is, kik vettek részt a pályázatokat véleményező szakmai bizottságban:

  • Baranyi Krisztina kerületi polgármester,
  • és Hassay Zsófia az önkormányzattól,
  • Dr. Karasszon Ágnes a minisztériumból,
  • Kováts Adél színházigazgató,
  • Mácsai Pál színházigazgató,
  • Máté Gábor színházigazgató,
  • Hegedűs D. Géza színész, rendező,
  • Barda Beáta, a Trafó jelenlegi vezetője.

Boross azzal zárja posztját, hogy tudomásul vették a szakmai bizotsság döntését, „ezért most lapozni kell, és továbbra is dolgozni egyéni és kollektív szinten azért, hogy a kortárs, független és szabadúszó terület kikerüljön ebből a nyomasztó, fojtogató, demotiváló légkörből ami ma körülvesz minket Magyarországon, és valódi perspektíva tudjon lenni a független alkotói lét.”

Ajánlott videó

Olvasói sztorik