Kultúra

Aki nem reklámoz, az meghal – így vett rá a hirdetésre egy százéves békési lap

A Kőrösvidék 1926-ban tett olyat, amit ma már senki nem merne.

Ma szinte másodpercenként találkozunk egy reklámmal, hiszen a telefonjainkon, számítógépeinken, az utcai plakátoszlopokon, a buszok oldalán, vagy épp a járókelők ruháján megállás nélkül bombáznak minket a különböző márkák és cégek, hogy az ő termékeiket vásároljuk meg.

Száz évvel ezelőtt ennél persze még jóval nyugodtabb volt a magyar reklámpiac, a jó hirdetés azonban már akkor is fontos volt. Tökéletesen tudták ezt a Békéscsabán nyomott Kőrösvidék című lap szerkesztőségében is, az Arad, Békés, Bihar és Csanád vármegyében egyaránt megjelenő újság egy szerkesztője azonban 1926 júliusában bizarr módon elvetette a sulykot, egy teljes oldal harmadát elfoglaló, hosszú reklámszövegben ugyanis kijelentette, hogy

az egész Európára ránehezedő, itthon a trianoni döntés következményei miatt tovább mélyült gazdasági válság fekete keze bizony biztos halált hoz annak, aki nem hirdet a minden nap negyven-ötvenezer ember kezébe eljutó

hírlapban:

Körösvidék, 1926. júl. 31. / Arcanum Digitális Tudománytár

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik