Kultúra

1,3 milliárd dollárral nőtt a Barbie-t gyártó Mattel részvényeinek értéke idén

InterCom
InterCom

Kilőtt idén a Mattel játékgyártó részvényeinek értéke. A Daily Mail összesítése szerint év eleje óta közel 1,3 milliárd dollárral többet érnek összesítésben a cég részvényei.

A cég leghíresebb terméke a Barbie baba, amelynek a kalandjairól ezen a héten mutatták be Greta Gerwig mozifilmjét. A film remekül nyitott a pénztáraknál, és komoly felhajtás alakult ki körülötte. Gazdasági elemzők szerint ez olyan mértékben járulhat hozzá a Mattel részvényeinek értéknövekedéséhez, hogy év végére akár a 8,5 milliárd dolláros összértéket is elérheti a cég.

A cikk megjegyzi, hogy a kiújuló Barbie-lázat nem csak a Mattel igyekszik meglovagolni: a H&M, a Gap, a Zara és a Primark ruhaboltok is barbie-s kollekciókat dobtak piacra.

Kapcsolódó
A Barbie gyógyír, fricska, őrült jó buli – és az év filmje
A Barbie-film a legjobb dolog, ami idén a mozikban történt, de az utóbbi sok-sok év távlatából is toplistás. Kritika.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik